برخورد با فعالیت‌های معدنی فاقد مجوز در استان کرمان

به گزارش مهر، مرجان شاکری سه شنبه شب در جمع خبرنگاران در خصوص حفاری در کوه هزار اظهار کرد: در این منطقه گزارشی در خصوص برداشت سنگ آهکی دریافت کرده ایم؛ منطقه کوه هزار منطقه حفاظت شده نیست که معدنکاری در آن منطقه ممنوع باشد اما اگر بدون مجوز باشد قطعاً جلوی کار گرفته می شود.

وی ادامه داد: به طور کلی اگر فعالیت معدنی در منطقه بدون مجوز باشد و باعث تخریب زیستگاه منطقه شود که غیر قابل جبران باشد، محیط زیست ورود پیدا می کند.

شاکری با اشاره به اینکه باید بین توسعه و محیط زیست توازن رعایت شود و این به معنای فدا کردن محیط زیست نیست، افزود: واقعیت این است که معدن یکی از ظرفیت های مهم کرمان است و این استان به بهشت معادن مشهور است و طبیعی است که سرمایه گذاران جذب این ظرفیت می شوند.

مدیر کل محیط زیست استان کرمان در خصوص کویر لوت، گفت: زمانی که میراث فرهنگی کویر لوت را ثبت جهانی کرد، نگرانی هایی به وجود آمد این بود که آفرود سواران بدون مجوز وارد منطقه می شدند و حدود ۵۱ گونه اندمیک در کویر لوت داریم و حتی گونه ای از حشرات کشف شده است که جذابیت محدوده را زیاد می کند و باعث جذب گردشگر می شود. مصوب شد که میراث فرهنگی برای آفرودسواری در کویر محل خاصی تعیین کند تا آفرودسواران همه جای کویر نروند و کسانی که به منظورهای مختلف ورود پیدا می کنند از محیط زیست نیز استعلام صورت بگیرد.

وی در خصوص سم پاشی های هوایی برای مبارزه با ملخ ها، گفت: آفات عمومی آفاتی هستند که دولت متولی مبارزه با این آفات است. به دلیل اینکه این آفات، امنیت غذایی جامعه را تهدید می کنند؛ در مورد هجوم ملخ ها به دلیل اینکه امکان سم پاشی زمینی وجود نداشت از سم پاشی هوایی استفاده شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29220
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.