برخی از اجناس خارجی از کیفیت پایینی برخوردارند

علی بابایی در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان با تاکید بر فرهنگ سازی و بیان اهمیت انجام کار فرهنگی در مقابله با قاچاق و استقبال از خرید محصولات داخلی اظهار کرد: حضور مجموعه هایی که در موضوعات فرهنگی کار می کنند در بحث ساخت محتوا و فضای مجازی و همچنین فضاسازی شهری می تواند تاثیر بسزایی در رونق خرید و فروش کالاهای داخلی داشته باشد.
وی افزود: خرید محصولات خارجی رغبت وارد کنندگان کالا را افزیش داده، همچنین به تولیدکنندگان خارجی انگیزه و سرمایه کار می دهد در حالی که برخی از اجناس وارداتی از کیفیت پایینی برخوردارند.
فرماندار کرمان خاطرنشان کر: تا ذهن و تا نوع نگاه مردم تغییر نکند هر اقدامی در حمایت از خرید محصولات ایرانی نتیجه بخش نخواهد بود.
وی حمایت از تولیدات داخلی را وظیفه ای همگانی دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری سالهاست که بر موضوعات اقتصادی تاکید می کنند و انتخاب شعارهای سال را نیز در همین راستا انجام می دهند ولی واقعیت این است که اقدامات صورت گرفته در این راستا چندان مطلوب نبوده و لبیک به این خواسته رهبری به خوبی صورت نپذیرفته است و امسال که سال حمایت از کالای داخلی بود نسبت به سال گذشته چندان اتفاق خاصی رخ نداده است.
به گزارش ایسنا، بابایی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی، مساجد و حوزه های مقاومت بسیج را که دارای پایگاه های متعدد مردمی هستند را در این زمینه موثر دانست و عنوان کرد: این نهادها باید تلاش بیشتری در این راستا انجام دهند. کارهایی مثل انجام تئاترهای خیابانی، استفاده ار بیلبوردهای سطح شهر و … همگی کارهایی است که می تواند در بحث فرهنگ سازی در استفاده از تولیدات داخلی موثر باشد.
رئیس کمیسیون مقابله با قاچاق کالا و ارز شهرستان کرمان ادامه داد: می توان از برخی اقدامات غیرضروری کم کرد و با اقدامی انقلابی و جدی حرکتی متناسب با شرایط فعلی در این زمان باقیمانده تا پایان سال، انجام دهید.
نماینده نیروی انتظامی نیز با بیان اینکه در کرمان افزایش کشفیات سوخت را شاهد هستیم گفت: در نه ماه اول سال جاری در شهرستان کرمان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 400 درصد افزایش کشفیات داریم این رقم در استان 227 درصد است.
شهریاری مدیرکل مقابله با کالای قاچاق و ارز استانداری نیز با اشاره به برخی تخلفات در جایگاه های سوخت گفت: این از اختیارات فرمانداران است که در صورت تخلف جایگاه داران در مرحله اول با تذکر، مرحله بعد با جریمه و مرحله سوم می تواند جایگاه را پلمپ کرده یا امتیاز جایگاه را به شخص دیگری واگذار کند.
عرب نژاد مدیر شرکت نفت و فراورده های نفتی کرمان نیز با بیان اینکه در نه ماهه اول سال گذشته 11 میلیون لیتر نفت سفید برداشت کردیم گفت: در 9 ماهه اولِ سالِ جاری، برداشت نفت سفید در شهرستان کرمان 13 میلیون لیتر بوده که در مقایسه با سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است. در نفت کوره کاهش 38 درصدی برداشت را داشتیم.
وی افزود: کشفیات ما در سال جاری 1 میلیون و 526 هزار لیتر سوخت بوده که 80 درصد آن را گازوئیل تشکیل میدهد.
نماینده صنعت، معدن و تجارت استان نیز با بیان اینکه کلیه محموله های وارد شده و خارج شده از شهرستان و استان ثبت سامانه می شوند گفت: این امر در جلوگیری از قاچاق کالا بسیار موثر است.
وی افزود: تا پایان مهر 38 واحد انبار در شهر کرمان بررسی شد تا جلوی هرگونه احتکاری گرفته شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=22982
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.