بهره وری آب در کرمان نصف متوسط کشور است

جعفر رودری روز گذشته در نشست مسئولان این سازمان با رئیس سازمان نقشه برداری افزود: سهم کرمان از تولیدات کشاورزی کشور حدود 7.5 درصد است و این استان با هفت میلیارد مکعب آب مصرفی سالانه (به میزان حدود هفت درصد آب مصرفی کشور) تنها سهم 3.4 تا 3.7 از ارزش افزوده کشور را در این بخش دارا است.

وی با بیان اینکه راهبردهای کشاورزی استان کرمان در جهت گیری توسعه با مسائل نشست زمین، گره می خورد اظهار داشت: رشد بهره وری کشاورزی باید با کاهش سطح زیر کشت، افزایش راندمان آب و اصلاح الگوی کشت حاصل شود.

وی با بیان اینکه جهت گیری کلان توسعه در چشم انداز 1404 در چهار بخش کلیدی مشخص شده است گفت: معادن استان کرمان 40 درصد از ارزش افزوده غیر نفتی کشور را به خود اختصاص داده و صنایع فراوری معدنی با استراتژی توسعه صنایع معدنی دنبال می شود.

رودری عنوان کرد: کرمان پنجمین استان گردشگری کشور است و از نظر ظرفیت های تاریخی شرایطی غنی دارد که در سند چشم انداز توسعه این استان دیده شده است.

وی افزود: رشد اقتصادی را برای میان مدت در استان کرمان 8.5 درصد پیش بینی کردیم که از محل سرمایه گزاری جدید و بهره وری حاصل می شود.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه سهم هر کدام از بخش ها در چشم انداز توسعه استان کرمان تعریف شده است بیان کرد: بر اساس سند چشم انداز باید درآمد سرانه و معیشت استان کرمان طی سال 96 تا افق 1400 به صورت خالص 30 درصد رشد داشته باشد.

وی تصریح کرد: 265 پروژه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان تصویب و بخشی از سرمایه گذاری آن تامین شده است.

رودری با بیان اینکه برنامه آمایش استان کرمان تنظیم و نهایی شده است گفت: پس از تدوین برنامه توسعه نقشه راه تفصیلی و عملیاتی تا سطح پروژه داریم و می دانیم چه میزان منابع، سرمایه گذاری خارجی، بودجه دولتی نیاز پروژه ها است.

وی همچنین با بیان اینکه باید از نگاه آماری خارج شویم تصریح کرد: اطلاعات باید در اختیار توسعه استان قرار گیرد و موازی کاری دستگاه ها برای تهیه نقشه ها باید یکپارچه سازی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: با تاکید استاندار باید زمینه ای فراهم شود با همکاری دستگاه های دخیل از نقشه های شهری و استانی استفاده شود زیرا با تبادل نظر فرابخشی می توان از ظرفیت ها بهره بیشتری برد.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین وظیفه استان کرمان راهبری در راستای توسعه و تدوین یک برنامه مدون است افزود: راهبردهای کلان استان برای حرکت هدفمند و راهبردی دستگاه ها بر اساس نقشه راه تعریف شده است.

سهم کرمان از اعتبار ویژه مقابله تنش آبی؛ 104 میلیارد تومان

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=21728
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.