بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در کرمان پرداخت می‌شود

امین غفاری‌نژاد صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبیین شعار سال مبنی بر رونق تولید اظهار داشت: بخش زیادی از تحقق شعار سال بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به اینکه استان کرمان از استان‌های نیمه صنعتی به شمار می‌رود و هزار و 225 پروانه بهره‌برداری فعال در استان داریم که در حوزه تولید فعالیت می‌کنند گفت: صنایع استان بیشتر در گروه‌های فولاد و زنجیره فولاد، مس و زنجیره مس، گروه خودروسازی و صنایع وابسته آن، تولید انواع لوله پلی‌اتیلن و تولید لاستیک خودرو است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه سال گذشته دو کارخانه ذوب فولاد در کرمان با بهره‌برداری رسید عنوان کرد: در حال حاضر پنج کارخانه خودروسازی در منطقه بم در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته سال بسیار خوبی از نظر  صدور پروانه داشتیم و 125 پروانه بهره‌برداری تولید جدید سال  گذشته صادر شده است بیان کرد: هزار و 55 میلیارد تومان در این واحدها سرمایه‌گذاری صورت گرفته و هزار و 770 اشتغال مستقیم در این واحدها ایجاد شده است.

غفاری‌نژاد با عنوان اینکه سه واحد کنستانتره آهن سال گذشته در استان پروانه بهره‌برداری گرفته است که در زنجیره فولاد بسیار مهم است افزود: حدود 50 میلیارد تومان برای 6 واحد صنعتی در یک‌ماهه گذشته از سال 98 سرمایه‌گذاری شده است و صنایع فولاد صنایع سرمایه‌بری هستند و برای ایجاد شغل هزینه زیادی در این واحدها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ماهیانه 73 قلم کالا و محصول استراتژیک در استان مورد پایش قرار دارد گفت: از این تعداد در 29 قلم رشد تولید داشتیم اما در 44 کالا با کاهش تولید روبه‌رو بودیم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه سال گذشته چالش‌هایی داشتیم که تولید استان را تحت تاثیر قرار داد عنوان کرد: در تولید کاتد مس 130 درصد و در تولید شمش فولاد 125 درصد رشد داشتیم اما عمده چالش استان تامین نقدینگی برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است.

وی با اشاره به اینکه 40 درصد واحدهای تولیدی استان در بازاریابی مشکل دارند و عدم وجود بازار تولید آنها را با مشکل روبه‌رو کرده است گفت: تامین ارز واحدهای تولیدی مشکل دیگر واحدهای تولیدی است.

غفاری‌نژاد با بیان اینکه در استان کرمان حدود 80 واحد صنعتی مواد اولیه خود را باید از خارج کشور تامین کنند افزود: 26 قلم کالا ارز نیمایی می‌گیرند که وزارتخانه این ارز را به این واحدها اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 650 میلیون دلار ارز به واحدهای صنعتی استان برای تامین مواد اولیه آنها اختصاص داده شد یادآور شد: سال گذشته 650 میلیارد تومان تسهیلات برای 98 واحد صنعتی به بانک‌های استان معرفی شدند که 471 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که حدود 72 درصد معرفی‌شدگان می‌شود.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه بیش از 50 واحد صنعتی موفق به دریافت تسهیلات بانکی در استان نشدند گفت: هزار و 90 میلیارد تومان در سال جاری سهمیه پرداخت تسهیلات استان است  که اگر جذب شود پیش‌بینی اشتغال برای 5 هزار و 500 نفر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 600 میلیارد تومان از این تسهیلات به واحدهای نیمه تمام و 70 میلیارد تومان برای بازسازی خطوط تولید اختصاص داده می‌شود بیان کرد: متقاضیان می‌توانند برای دریافت این تسهیلات در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کنند.

غفاری‌نژاد با بیان اینکه امسال 16.5 میلیارد تومان اعتبار یارانه تسهیلات در استان گرفته شده که به‌صورت کمک بلاعوض به واحدهای صنعتی پرداخت می‌شود گفت: با توجه به مشکلاتی که در تامین مواد اولیه برخی کارخانجات استان پیش آمده با سهمیه بندی آرد، شکر و مواد پتروشیمی سعی می‌کنیم که مشکلات آنها برطرف شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27654
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.