بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان از بودجه امسال استان کرمان تخصیص یافت

به گزارش تسنیم، جعفر رودری امروز در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در رابطه با اعتبارات سال گذشته اظهار داشت: کل اعتبارات ابلاغی سال گذشته به جزء 0.27 درصد اعتبارات سازمان تربیت بدنی که امکان جابه‌جایی آن وجود نداشت، جذب شده است.

وی با بیان اینکه در جلسات گذشته تاکید استاندار و مسئولان استان بر جذب اعتبارات در موعد مقرر بوده است که تا 15تیر ماه فرصت ارائه اسناد به خزانه بوده گفت: 611 میلیارد تومان از کل اعتبارات تخصیص داده شده به استان مربوط به اسناد خزانه بوده که آخرین فرصت جذب آن  31 تیرماه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان امروز را آخرین مهلت مدیریتی ارائه اسناد به خزانه عنوان کرد و افزود: براساس آخرین گزارش خزانه 89 درصد تاکنون جذب اعتبارت داشته‌ایم که البته بعضی دستگاه‌ها عقب هستند.

وی با اشاره به بالاترین رقم‌های جذب نشده در استان گفت: شهرداری، آب و ‌فاضلاب‌ شهری، میراث‌فرهنگی، برق ‌منطقه‌ای بیشترین رقم‌های جذب نشده در استان کرمان دارند.

رودری با بیان اینکه زمانی که بخی دستگاه‌ها هیچ اقدامی برای جذب اعتبار خود نکرده‌اند سهمیه ‌آنها سوخت می‌شود عنوان کرد: در بودجه 98 استان کرمان بودجه هزینه‌ای مربوط به 33 دستگاه مشمول نظام بودجه ای است که تخصیص سه ماهه اعتبارات تاکنون 134.1 میلیارد تومان معادل 23.7 درصد است.

وی با اشاره به اینکه هزار و 744 میلیارد تومان ابلاغ تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را داریم که 20.19  درصد آن تخصیص داده شده است گفت: درصدی از تخصیص منابع توزیع شده در استان کرمان مربوط به اعتبارات توازن ملی است که بخشی از آن هنوز توزیع نشده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه یکی از مواردی که مدیران باید پیگیری کنند بحث قیررایگان است که سهمیه‌های استانی مشخص شده است افزود: سهمیه‌بندی ماهانه قیر رایگان ابلاغ شده و دستگاه‌های استان باید از مرکز سهمیه خود را پیگیری کنند تا بتوانیم از این ظرفیت قانونی استفاده کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29874
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.