توافق با دولت برای ارائه تمام کالاهای اساسی با نرخ ارز ترجیحی

محمدرضا پورابراهیمی آنطور که ایسنا نوشته در جلسه شورای اداری بخش چترود اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با اتکا به قدرت مردمی خود در برابر هیچ ابرقدرتی سر فرود نیاورده و نخواهد آورد و مسیر حرکت خود را ادامه می دهد.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی بدون عقبه مردمی هیچ است، لذا وظیفه ماست که به مردم کمک کنند، چون سرمایه های این نظام محسوب می شوند که پای این نظام ایستاده و فرزندان خود را برای دفاع از کشور به جبهه های دفاع فرستادند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: اما متاسفانه عده ای آب به آسیاب دشمن می‌ ریزند، هرکسی در جمهوری اسلامی به دنبال منافع خود باشد به مراتب از دشمن بدتر است، چون ما از دشمن انتظاری غیر از کینه و توطئه نداریم.

پورابراهیمی عنوان کرد: هزینه ای که در فساد اقتصادی و مالی ضربه می زند به مراتب بیشتر است چون نظام را از درون خراب می کند و اعتقاد مردم را نسبت به کل مسوولان از بین می برد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث کلان کشور و وضعیت ما در حوزه اقتصادی گفت: تحریم‌ هایی که اکنون علیه جمهوری اسلامی اعمال می شود با گذشته تحریم ها متفاوت است و فقط با یک رییس جمهور کشور آمریکا با ادبیات سخیف و رفتار مستکبرانه نسبت به جمهوری اسلامی ایران مواجه هستیم.

پورابراهیمی بیان کرد: اشتباهات فاحش و غیرکارشناسی و غیرتخصصی بانک مرکزی مشکلات و التهابات را در بازار ارز به وجود آورد که مردم هزینه آن را پرداختند.

وی با اشاره به ورود مجلس برای تامین کالاهای اساسی به عنوان یکی از دغدغه های مردم گفت: با دولت توافق کرده ایم که تمام کالاهای اساسی با نرخ ارز ترجیحی ارائه شود و نظارت دولت در این بخش باید افزایش یابد که از رانت ها و دلالی ها جلوگیری شود.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: طبق گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، برخی از اقلام کالاهای اساسی تا یک سال آینده ذخیره آنها انجام شده است و به تدریج جایگزین می شود.

وی ادامه داد: 8 میلیارد دلار در شش ماهه اول امسال اختصاص ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی بوده که نسبت به مدت مشابه افزایش دارد، البته باید از میزان قاچاق کالاهای اساسی جلوگیری کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح پرداخت یارانه ارزی در مجلس گفت: مستقیما این 25 قلم کالای اساسی را در قالب یارانه ارزی به مردم بدهیم و مردم خودشان با استفاده از اعتباری که دارند از این اقلام استفاده کنند.

پورابراهیمی به بحث قاچاق سوخت اشاره داشت و بیان کرد: متوسط مصرف روزانه کشور 70 میلیون لیتر بوده که طبق گزارش ها الان به 100 میلیون لیتر رسیده است و در حقیقت تاراج اوال عمومی کشور را شاهد هستیم، لذا طرح سهمیه‌بندی سوخت برای فرد و یا خودرو در نظر گرفته شده است.

وی افزود: شرایط ما در اقتصاد کشور خاص، اما قابل کنترل و مدیریت است، امروز خدمت به مردم فقط انجام مسولیت نیست، خدمت به مردم تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان اوجب واجبات است.

پورابراهیمی با تاکید بر تسهیل امرو برای مردم تصریح کرد: اموری که دست شما و ارتباط با مردم است، با سرعت حل شود، تا آنچه در توان داریم برای مردم انجام دهیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسیر ورودی جاده اصلی چترود از سمت کرمان مشخص و کار شروع شده که به زودی مسیر دسترسی باز می شود بیان کرد: مسیر جاده اصلی فرصت بزرگ برای کسب و کار است، امکان ایجاد مجموعه های بزرگ در این مسیر پیشنهاد دادیم که انجام شود، زیرساخت های بخش دولتی آن را حل کردیم و بسته به ورود بخش خصوصی دارد.

پورابراهیمی گفت: کارگاه های فنی و حرفه ای در چترود دایر شده و حضور موثر مربیان و حرفه آموزان را داریم که اگر برای تقویت آن کمکی از مجلس نیاز باشد، آمادگی داریم.

وی ابراز داشت: بحث مخابرات از گلایه های جدی ماست ، انتن دهی در مسیرهای اصلی دچار اشکال است که باید در جلسه مشترکی با وزیر برای رفع آنها اقدام شود.

پورابراهیمی گفت: روشنایی بخش چترود به خوبی انجام شده و روستاها همه دارای برق هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=20518
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.