توسعه دولت الکترونیک مهمترین اولویت کرمان است

محمدجواد فدائی شامگاه دیروز در دومین نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان کرمان افزود: با توجه به برنامه عملیاتی اعلامی در آیین معارفه، اصلاح سیستم اداری را مهمترین راهبرد توسعه استان می دانم.
وی تصریح کرد: اصلاح سیستم اداری نخستین اقدام لازم برای توسعه مدیریت در استان است و برای رسیدن به این مهم باید به قوانین رجوع کنیم.
دکتر فدائی با اشاره به لزوم ایجاد دولت الکترونیک در مسیر اصلاح نظام اداری اظهار داشت: توسعه دولت الکترونیک و ایجاد شهر هوشمند باید به نحوی صورت گیرد تا از مراجعه حضوری مردم به ادارات جلوگیری و در هزینه و زمان صرفه جویی شود.
به گزارش ایرنا، استاندار کرمان با اشاره به تجربه راه اندازی پنجره واحد اقتصادی در استان خاطرنشان کرد: تلاش کردیم با ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری به صورت فیزیکی، زمینه ای فراهم کنیم تا استعلامات پنج دستگاه اصلی برای صدور مجوزها در کوتاه ترین زمان ممکن اخذ شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز گفت: شورای راهبری توسعه مدیریت در استان ها بر اساس تصویب نامه شورای عالی اداری کشور و به منظور طراحی ساز و کارهای مناسب به منظور اجرای سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و نقشه راه اصلاح نظام اداری، تشکیل شده است.
جعفر رودری افزود: شورای عالی اداری به استناد فصل 14 قانون خدمات کشوری تشکیل می شود و ذیل آن شورای راهبری توسعه مدیریت در وزارتخانه ها، شورای راهبری توسعه به ریاست استانداران در هر استان و کارگروه توسعه مدیریت در دستگاه های اجرایی استان تشکیل شده است.
وی با اشاره به مهمترین وظایف شورای راهبری توسعه مدیریت استان ها تصریح کرد: اتخاذ ساز و کارهای لازم برای اجرای دقیق تکالیف و وظایف مقرر در قانون مدیریت خدمات کشوری، پیش بینی بودجه مناسب برای اجرای برنامه های اصلاح نظام اداری، تدوین و اجرای برنامه های لازم برای مدیریت عملکرد دستگاه از وظایف شورای راهبری توسعه مدیریت استان ها است.
وی اضافه کرد: در ذیل شورای راهبری توسعه مدیریت استان ها، چهار کمیته تخصصی به منظور رسیدگی به مسائل تخصصی و مدیریتی استان تشکیل شده که کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی یکی از این کمیته های است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اظهار داشت: هشت برنامه با عنوان برنامه های نقشه راه نظام اداری تعیین و مقرر شده در 2 دوره زمانی سه ساله اجرایی شود.
رودری گفت: بر اساس آخرین اطلاعات، رتبه دولت الکترونیک کشور ایران در سال 2018 رتبه 86 در دنیا است و طبق برنامه باید تا پایان سال 99 به رتبه 70 برسیم.
وی افزود: طبق آمار موجود حدود 2017 خدمت شناسنامه دار برای دستگاه های کشور تعریف و 79 خدمت برای دستگاه های اجرایی استان کرمان مشخص شده است.
وی پیشنهاد داد: برای اجرایی سازی خدمات الکترونیکی
در استان باید یک بازه زمانی سه ساله تعریف شود و طی چهار گام خدمات مورد نظر دستگاه ها به صورت الکترونیکی انجام شود.
وی تصریح کرد: اصلاح فرآیندهای مرتبط با خدمات شناسنامه دار، اطلاع رسانی در وب سایت دستگاه ها، ایجاد نرم افزارهای الکترونیکی یک خدمت، الکترونیکی نمودن فرآیند ارائه خدمات چهار گام ارائه خدمات دولت بصورت الکترونیک است.
بررسی راهکارهای بهینه سازی ارائه خدمات شناسنامه دار دستگاه های اجرایی با رویکرد الکترونیک و همچنین بررسی طرح حذف دفاتر بیمه در سطح استان و اتصال به سامانه های الکترونیکی بیمه سلامت و تأمین اجتماعی 2 دستور کار مطرح شده در دومین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان بود.
لزوم اطلاع رسانی خدمات الکترونیکی دستگاه ها در وبگاه های خود تا پایان سال 97 برای استقرار دولت الکترونیک در سطح استان کرمان مهمترین مصوبه این جلسه بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=22627
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.