توسعه همکاری‎‎های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با سازمان فاوای شهرداری کرمان

به گزارش کرمان‌نو، منصور مداح، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان کرمان در نخستین جلسه‌ای که به درخواست سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری کرمان به منظور همکاری بیشتر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با فاوای شهرداری کرمان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از دغدغه ها و نیازهای فاوای شهرداری کرمان شناخت بیشتر شرکت های بومی استان برای همکاری با این بخش‌ها است از این‌رو در این جلسه مسائل و موضوعاتی مطرح شد که به واسطه نخستین جلسه به هم‌اندیشی و همفکری‌هایی دست یافتیم.

مداح با اشاره به اینکه در این جلسه پیشنهاداتی از سوی سرپرست فاوای شهرداری ارائه شد در خصوص جزئیات آن افزود: در این جلسه پیشنهاد شد سازمان نظام صنفی در خصوص مسائل مربوط به فناوری اطلاعات مشاور شهرداری شود تا در هر کاری که فاوای شهرداری تصمیم به اجرای آن دارد، مشاوره سازمان نظام صنفی نیز درنظر گرفته شود به‌گونه‌ای که سازمان نظام صنفی برای این مشاوره از اعضایش استفاده کند. چه در حوزه مشاوره و چه در اجرای عملیاتی که مورد نیاز فاوای شهرداری است.

این مقام مسوول درباره نتایج مثبت این جلسه افزود: استنباطم این است که در این جلسه به شکل شفاهی به تفاهماتی دست یافتیم و به دنبال آن هستیم تا بتوانیم آن را کتبی نیز کنیم تا اینکه بتوانیم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کرمان را به عنوان مشاور و همکار فناوری و اطلاعات شهرداری کرمان قرار دهیم.

مداح افزود: طبیعتاً در نخستین جلسه به دلیل اینکه هر دو طرف نیازهایشان را شناخته بودند، سریعاً به یک جمع بندی رسیدیم که امیدواریم این موضوعات را در جلسات بعدی به شکل کلی تر دنبال کنیم تا بتوانیم اطلاع رسانی دقیق تری در این باره صورت دهیم.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان کرمان در ادامه افزود: امیدواریم با این ارتباط خوبی که میان فاوای شهرداری و اعضای نظام صنفی که فعالان حوزه آی‌تی استان هستند شکل گرفته، فضای کسب‌وکار و اشتغال‌زایی این حوزه نیز روند بهتری در پیش گیرد تا از رخدادهای منفی‌ای که می‌تواند موجب عدم همکاری این دو بخش شود نیز جلوگیری شود.

حیدر، هادی زاده مدیرعامل فاوای شهرداری کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: اعتقاد داریم شهرداری هر آسیب و هر ضربه‌ای که تا الان متحمل شده صرفا به خاطر کارهای روبنایی و سطحی متحمل شده است. از این‌رو ما به دنبال کار زیربنایی هستیم. متاسفانه تاکنون این‌طور بوده شرکت‌هایی که در این حوزه با شهرداری وارد همکاری شده‌اند در ابتدا با یک هیاهوی زیاد و یک بزرگنمایی جلو می آیند در میانه‌های راه، می‌مانند و کار را رها می کنند.

هادی زاده افزود: ما تا هر جا که بتوانیم از شرکت‌های نظام صنفی رایانه‌ای حمایت می‌کنیم و وظیفه ذاتی شهرداری است که این حمایت را انجام دهد. فقط مساله ما این موضوع است که شرکتی که اعلام حضور می‌کند باید این توانایی را داشته باشد که بتواند کار انجام دهد. اگر شرکتی باشد که از صفر هم شروع کرده ما حاضریم آن را حمایت کنیم ولی به شرط آنکه بتواند برای ما کار انجام دهد و همکاری داشته باشد. این طور نباشد که کاری را آغاز کند و در میانه‌های راه بماند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24953
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.