ثبت سفارش کالا استانی شد

مهدی حسینی‌نژاد امروز 25 آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار کرد: استان کرمان به عنوان پایلوت تفویض اختیارات مطرح است و جلسه ای که با وزیر صنعت، معدن و تجارت در این رابطه داشتیم و تفویض اختیار در زمینه ثبت سفارش که خواسته بسیاری از ادارات و کوتاه تر شدن مسیر اداری است، صورت گرفت.

وی افزود: بعد از این کار ثبت سفارش در استان ها انجام و مناطق ویژه اقتصادی در واردات کالا بدون ثبت سفارش می توانند کار را انجام بدهند و  مشکلات پروسه های اداری کمتر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، حسینی‌نژاد با اشاره به تفویض اختیار در شورای معادن استان کرمان نیز تصریح کرد: در این شورا پیگیر انتقال حساب شرکت های بزرگ به استان بودیم و مراحل رصد انتقال حساب ها از سوی قوه قضائیه در حال انجام است و بخش قابل توجهی از گردش حساب ها به استان آمده است.

وی بیان کرد: این انتقال منابع منجر به این شده که تفاهمنامه هایی مبنی بر پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط را با بانک ها داشته باشیم و امتیاز بسیار بزرگی برای استان ایجاد شده که هم قدرت تعاملی ما با بانک ها را افزایش داده و هم منابع و مصارف سیستم بانکی توانمندتر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: انتقال منابع بیش از 5 هزار میلیارد تومان عملیاتی شده و به استان آمده و این ماحصل تفویض اختیار شورای معادن است.

وی افزود: برخی از تفویض اختیارها می تواند خیلی مفید برای استان ها به ویژه کرمان باشد که دارای ظرفیت های بزرگی هستیم و در اقتصاد مقاومتی که کرمان نیز یکی از سه استان پایلوت بود، در حوزه صنعت و معدن سرمایه گذاری نزدیک به 36 هزار میلیارد تومان انجام شد که در تکمیل زنجیره های ارزش افزوده حوزه معدنی است و به زودی کرمان را علاوه بر معدن، به عنوان استان صنعتی خواهیم شناخت.

حسینی نژاد اظهار کرد: این سرمایه گذاری های در حال انجام، عموما شامل صنایع بزرگ و مادر است که علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم، موتورهای محرکه برای صنایع پایین دستی، جانبی و خدماتی است.

وی در ادامه بیان کرد: 5.8 میلیارد تن ذخایر قطعی اثبات شده معادن استان کرمان است و بیش از 40 درصد وصولی حقوق دولتی معادن کشور در استان کرمان است.

رییس سازمان صمت استان کرمان گفت: سنگ آهن، مس، کرومیت و زغالسنگ 83 درصد ذخایر شناخته شده را شامل می شوند که استفاده از این ظرفیت ها برای رشد و توسعه استان را دیده ایم و در برنامه توسعه ششم رشد حوزه معدن 11.4 درصد دیده شده در صورتی که رشد اقتصادی استان هشت و نیم درصد است.

وی افزود: معتقدیم این عدد محقق می شود زیرا در 5 سال گذشته با اصلاح بخشی از قوانین موجود سرمایه گذاری هایی در تکمیل زنجیره ارزش افزوده و فولاد داشته ایم که نزدیک 20 درصد شمش تولیدی کشور در استان کرمان تولید خواهد شد و زنجیره این محصول را در استان از گندله، کنسانتره و … داریم.

حسینی نژاد در بخش دیگری از سخنانش درباره وضعیت معادن زغالسنگ بیان کرد: 800 هزار تا یک میلیون تن کل زغال استخراجی ما در استان کرمان است و زغالسنگ مورد نیاز ما 3 و نیم تا 4 میلیون تن است.

وی تصریح کرد: 70 درصد قیمت تمام شده زغال ما نیروی انسانی است و تلاش می کنیم با برنامه درست در این زمینه از بروز چالش ها جلوگیری کنیم.

حسینی نژاد گفت: میزان استخراج زغال در بخش خصوصی و دولتی برابر است اما در بخش دولتی 3 هزار نفر نیرو و در بخش خصوصی 800 نفر مشغول به کار هستند که این در بخش قیمت تمام شده مدیریت شده و باید در بحث درآمد و هزینه بتوانیم افزایش حقوق کارگران را پوشش بدهیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: شرایط بعد از واگذاری در حوزه زغالسنگ بهتر شده اما به لحاظ مزایا اتفاقی برای پرسنل این حوزه نیفتاده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=22001
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.