جابه‌جایی 60 اصله درخت کاج و سرو در مجموعه فرودگاه کرمان| استفاده رایگان از مراکز رفاهی و تفریحی برای فرهنگیان به مناسبت روز معلم

به گزارش کرمان‌نو، رئیس شورای شهر کرمان یکشنبه شب در نشست عمومی شورای شهر کرمان ضمن گرامیداشت روز شوراها، گفت: در این دوره از شورا تمامی پیشنهادات و درخواست‌های ارائه شده از سوی شهرداری، بررسی و تعیین تکلیف شده است.

محمد فرشاد افزود: در مدت فعالیت این دوره از شورا تاکنون تمام تلاشمان را برای بررسی و تأیید هرچه سریع‌تر درخواست‌ها و پیشنهادات شهرداری در جهت عمران و آبادانی شهر به کار گرفتیم که خوشبختانه اقدامات به خوبی انجام شد و جا دارد از شهردار کرمان و تیم شهرداری تشکر و قدردانی کنیم.

جابه‌جایی 60 اصله درخت کاج و سرو چهار تا 17ساله در مجموعه فرودگاه کرمان

علی قاسم‌زاده، مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان نیز در ادامه این جلسه گفت: فرودگاه به عنوان یکی از دروازه‌های اصلی شهر کرمان است و افرادی که با سلایق و مشاغل مختلف وارد شهر کرمان می‌شوند، در بدو ورود این شهر را مورد قضاوت قرار می‌دهند. امیدواریم با همکاری شهرداری و اعضای شورا در کنار یکدیگر بتوانیم برای شهر و استان کرمان شرایطی فراهم کنیم که بدو ورود کرمان مورد توجه ویژه مسافران به خصوص توریست‌ها قرار گیرد.

علی قاسم‌زاده ضمن تشکر از همت و همکاری و همراهی شهردار کرمان، افزود: فرودگاه در توسعه شهر و تسهیل در ترددها نقش بسزایی دارد و در کرمان استقبال خوبی از سفرهای هوایی می‌شود.

قاسم‌زاده با اشاره به وقوع حوادث غیرمترقبه در نقاط مختلف کشور، تاکید کرد: اگر فرودگاه در کرمان و سایر استان‌ها فعال نبود، مسوولان در لحظات اولیه نمی‌توانستند در نقاط حادثه دیده حضور یابند و همچنین حضور به موقع و سریع اساتید برای تدریس و رشد علم و دانش و یا پزشک جهت درمان و ارتقای سطح کیفیت درمانی در شهرهای فاقد فرودگاه با مشکلاتی همراه بود.

مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان در خصوص انتشار خبری مبنی بر قطع درختان در مجموعه فرودگاه کرمان با بیان اینکه، ساختمان فرودگاه شهر کرمان با توجه به حجم مسافران با کمبود فضا مواجه بودیم و پاسخگوی مسافران نبود، بیان کرد: در این راستا با بررسی‌ها و تدابیر انجام شده در سال گذشته، سرانجام عملیات احداث ساختمان جدید این فرودگاه از چهار ماه گذشته آغاز شد و اکنون از برنامه زمان‌بندی جلوتر هستیم.

قاسم‌زاده تصریح کرد: برای اجرای این پروژه، نیاز بود در خصوص جا‌به‌جایی تعدادی از درختانی که در محل اجرای پروژه بود، اقدام شود.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه در این خصوص حتی یک درخت بریده نشده است، تشریح کرد: با استفاده از بیل مکانیکی درختان را از 4متری بیرون آورده و با جرثقیل به محل جدید در محوطه فرودگاه که قبلاً آماده و حفاری شده بود، انتقال داده شدند.

قاسم‌زاده ادامه داد: خوشبختانه با همفکری تیم تخصصی این درختان که اکثراً کاج هستند پس از جابه‌‌جایی و رسیدگی‌های انجام‌شده در وضعیت خوبی قرار دارند.

وی تصریح کرد: تاکنون 60 اصله درخت کاج و سرو بین چهار تا 17ساله را جابه‌جا کرده‌ایم.

پروژه بهسازی و زیباسازی میدان آزادی به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد

مهران عالم‌زاده، شهردار کرمان نیز در ادامه این جلسه ضمن گرامیداشت هفته معلم و کارگر، از زحمات آنان تقدیر و تشکر کرد.

عالم‌زاده در ادامه با اشاره به برگزاری ارکستر ملی برای اولین بار در کرمان، از استاندار و دیگر مسوولان که کمک کردند این اقدام نادر در فضایی سنتی و تاریخی میدان گنجعلیخان برگزار شود، تشکر و قدردانی کرد.

این مقام مسوول تاکید کرد: ما سعی کردیم این ارکستر که بخشی از اقدامات آن بر عهده شهرداری گذاشته شده بود، به خوبی برگزار شود.

عالم‌زاده از برگزاری مراسمی ویژه کارگران در هفته کارگر برای کارگران شهرداری خبر داد و افزود: عملیات بهسازی و زیباسازی میدان آزادی نیز در حال انجام است و به زودی به بهره‌‌برداری خواهد رسید.

مسوولان صنایع ملی مس می‌خواهند تیم‌داری را در کرمان تعطیل کنند

علی بهرامی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در ادامه این نشست ضمن گرامیداشت روز معلم، با اشاره به برگزاری سی‌امین سالگرد کرمان‌شناسی گفت: باید توجه بیشتر و جدی‌تر به هنرمندان کرمانی داشته باشیم و آنها را در کشور معرفی کنند.

بهرامی از شهردار کرمان تقاضا کرد یک خیابان به نام «ای ایران» آهنگ به یادماندنی هنرمند روح‌الله خالقی و خیابانی نیز به نام «سرگرد سخایی» نامگذاری کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه مسوولان صنایع ملی مس می‌خواهند تیم‌داری را در کرمان تعطیل کنند و ورزشکاران در این خصوص بسیار نگران هستند، تصریح کرد: ما برای حمایت از ورزشکاران و ممانعت از این اقدام با استاندار و دیگر مسوولان صحبت کردیم و از آنها خواسته‌ایم تا مانع از این اقدام شوند.

بهرامی افزود: شهرداری کرمان نیز در راستای مسوولیت اجتماعی و حمایت از ورزش، در روز برگزاری مسابقات تیم مس، همیشه پنج دستگاه اتوبوس برای تردد تماشاچیان و علاقه مندان و همچنین ۲۰ بنر سطح شهر به هواداران باشگاه مس اختصاص داده است.

استفاده رایگان از مراکز فرهنگی، هنری، رفاهی و تفریحی برای فرهنگیان

در ادامه این نشست زهرا ایرانمنش، عضو دیگر شورای شهر کرمان نیز ضمن تشکر از تلاش‌های شهرداری برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در سطح شهر و گرامیداشت هفته معلم، گفت: در هفته معلم مراجعه فرهنگیان و فرزندان آنها به مراکز فرهنگی، هنری، رفاهی و تفریحی شهرداری رایگان خواهد بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27390
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.