جلسه دلاری کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی

احمد انارکی محمدی، نماینده مردم رفسنجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به «کرمان نو» خبر داد که ساعت 15 بعدازظهر امروز نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با کرباسیان، وزیر اقتصاد و سیف رییس بانک مرکزی برگزار می‌شود.

این نشست برای بررسی طرح پیشنهادی کمیسیون اقتصادی در خصوص کنترل نرخ ارز قرار است تشکیل شود.

به اعتقاد انارکی محمدی، در حال حاضر مهم‌ترین مساله ثبات قیمت ارز است.

او می‌گوید انتظار نداریم دلار به نرخ قبل بازگردد چرا که کاهش قیمت دلار با دستور صورت نمی‌گیرد.

به گفته محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایجاد حساب های سپرده ارزی با ضمانت بانک مرکزی از موضوعات مهم طرح مجلس هستند.

او دو روز پیش به مهر گفت که بانک مرکزی برای کاهش التهابات بازار ارز در ابتدا باید اعتمادسازی نسبت به حساب سپرده ارزی را در دستور کار خود قرار می داد. حساب سپرده ارزی با ضمانت بانک مرکزی باید مجددا در بازار اقتصادی ایران فعال شود و سود سپرده نیز به آن اختصاص یابد. این امر موجب می شود حجم عظیمی از منابع ارزی به داخل کشور بازگردد. پیشنهاد ما این است که حداقل دو بانک برای باز کردن حساب سپرده های ارزی پیش بینی شوند و بانک مرکزی نیز حفظ این منابع را ضمانت کند.

به گفته این نماینده مجلس یکی از محورهای اصلی طرح مجلس بازگشایی حساب های سپرده ارزی با ضمانت بانک مرکزی و پرداخت سود به این حساب‌ها است.

او همچنین تک نرخی شدن نرخ ارز را از دیگر مفاد طرح مجلس خواند چرا که به اعتقاد پورابراهیمی چند نرخی بودن نرخ ارز تنها موجب فساد در اقتصاد کشور است.

قیمت دلار ظهر امروز به نزدیکی شش هزار تومان رسید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17089
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.