جلسه رفع موانع تولید برگزار شد | آیا چرخ تولید بالاخره می‌چرخد؟

عدم همکاری بانک‌ها در زمینه رفع موانع تولید محور اصلی این جلسه بود که استاندار، معاون برنامه‌ریزی وی و مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مسئولین سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و نمایندگان بانک‌ها بخشی از حاضرین در این جلسه بودند.

با توجه به آماری که از سوی مسئولین سازمان صمت در این جلسه ارائه شد سه بانک کشاورزی، ملت و صنعت و معدن به ترتیب بیشترین همکاری و ارائه تسهیلات را داشته‌اند، منبع این آمار سامانه‌ای اینترنتی ست که به این منظور طراحی شده.

نماینده بانک سپه در این جلسه با اشاره به مشکلات نرم‌افزاری سامانه می‌گفت ما از بانک کشاورزی بیشتر تسهیلات داده‌ایم و بالغ بر ۵۰ میلیارد به ۶۱ طرح تخصیص داده‌ایم. وی با اشاره به اینکه اثری از این پرداخت‌ها در سامانه نیست اعلام کرد که به این سامانه اعتقادی نداریم.

رزم حسینی استاندار کرمان در صحبت‌هایش در این جلسه از سه بانک نامبرده تشکر کرد و تقاضای توجه بیشتر سایر بانک‌ها به این قضیه را داشت. او با بیان این‌که «نترسید، شما عوض نمی‌شوید» به مدیران بانک‌ها می‌گفت اگر با تهران مشکلی دارید به ما اعلام کنید. استاندار به بانک‌ها این قول را داد که به گونه‌ای با مدیران عامل  صحبت می‌کند که مشکلی برای مدیران استانی این بانک‌ها به وجود نیاید و تاکید می‌کرد «ما به دنبال تقویت شما هستیم نه تضعیف شما».

در خصوص موانع اجرای طرح اسکندری رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان با اشاره به اینکه بازپرداخت وام‌های پرداختی بعد از گذشت یک سال است و حتی برای مرتبه اول تا دو سال قابل تمدید هستند گفت :«بعضی بانک‌ها می‌گویند زمان باز‌پرداخت از ماه اول است که مشکل بزرگی است.»
فتوت معاون برنامه‌ریزی استاندار در این زمینه می‌گوید اگر در آئین نامه داخلی بانکی مغایرتی با دستورالعمل رفع موانع تولید وجود دارد مدیران بانک‌ها به ما کتباً اعلام کنند و اگر فکر می‌کنند مشکلی برایشان به وجود می‌آیند شفاهی بگویند.

همچنین سنجری مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به محدودیت‌های ايجاد شده توسط بانك‌ها از جمله این گفته که نمی‌توانیم تسهیلات دهیم مگر اینکه متقاضی مشتری ما باشد و میانگین حساب داشته باشد این قضایا را سلیقه‌ای دانست.

وی با اشاره به جلسه سه‌شنبه استاندار با بانک مرکزی و وزیر کشور در تهران، از بانک‌ها تقاضا کرد آخرین وضعیت را کتباً اعلام کنند تا گزارشی در این زمینه تهیه شود.

استاندار که جلسه را در میانه ترک کرد در انتهای صحبت‌هایش با اشاره به ایجاد شغل توسط واحدهای دریافت کننده وام، به نظارت بر خرج این وام‌ها تاکید کرد تا این منابع در محل‌هایی که نباید، هزینه نشوند.

آخرین صحبت‌هایی که در این جلسه مطرح شد حرف‌های فتوت در خصوص احساس مسئولیت در قبال وضعیت کشور بود، وی می‌گفت: مهم‌تر از آمار، رفع مشکلات تولید و اشتغال است و حتی حاضر است آمار پایین رد شود اما نتیجه‌ای حاصل شود و در این زمینه کار شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=2505
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.