جلسه شورای شهر کرمان برگزار شد|از اصرارشهردار به تصویب پروژه‌ای تا امتناع اعضا از تصویب

به گفته «مویدی» یکی از اعضای شورا: مگر می‌شود یک پروژه را تصویب کرد ولی از لحاظ مالی ان را بررسی نکرد. او همچنین می‌گوید مصوبه ما باید با نامه نگاری باشد ما نمی توانیم بر اساس حرف چیزی را مصوب کنیم.

مویدی همچنین به دلیل سنگینی این پروژه از شهردار خواست تا به نظر یک شرکت مشاور اکتفا نکند و از چند مشاور در این زمینه نظر گرفته شود.

در نهایت اعضای شورا به صورت کلی وشفاهی با کلیات این طرح موافقت کرده ولی برای مصوبه مکتوب خواستار بررسی بیشتر در این زمینه شدند.

شهردار کرمان که در جواب تمامی این صحبت‌ها در مرحله اول خواستار تصویب کلیات طرح بود و جزئیات را مرحله بعد از تصوب کلی می‌دانست.

در این نشست مدیر عامل«شرکت مشاور آمودان» برای توضیح طراح اولیه این مرکز تجاری-تفریحی نیز حضور داشت.

«افضلی» درباره این طرح می‌گوید در طراحی سعی شده از تمام المان‌های شهر کرمان استفاده شود و یک مجموعه کامل تفریحی، گردشگری، تجاری و فرهنگی باشد.

او در ادامه توضیح می‌دهد که پس تصرف کامل جاده دسترسی به صورت زیرگذر خواهد بود.

پس این توضیحات هریک از اعضا نظرات خود را در قبال این طرح ایراد کردند.

علی اکبر مشرفی می‌گوید با توجه به توضیحات ارائه شده طبق تجربه ما در «زیرگذر آزادی» ایجاد زیرگذر بسیار پر هزینه خواهد بود.

کمال جوانمرد کار فرهنگی این طرح را ناقص می‌داند و می‌گوید باید حتما در آن مسجدی ساخته شود و در طراحی آن یک المان بزرگ که نشانگر کرمان باشد استفاده شود.

️گیلانی عضو دیگر شورا به مباحث مالی و مالکیتی این نگاه می‌کند و می‌گوید آیا این طرح همراه با انالیز مالی همراه است و وضعیت مالکیت این طرح چگونه خواهد بود؟

پنجعلی زاده رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای کرمان درباره این طرح گفت یکی از طرح‌هایی که سنجیده به شورا آمده همین طرح است ولی در بعضی  زمینه‌ها باید دقیق مشخص شود که شهرداری چه مالکیتی دارد و این پروژه‌ها قرار است چگونه برگزار شوند.

️ربانی زاده تاکید می‌کند که این طرح اگر اجرا شود یکی از موفقیت‌های ماندگار شورای چهارم است.

️مهنوش مومنی همچنین می‌گوید ‌ درآمد حاصل از این طرح برای شهرداری جز درامدهای پایدار حساب می‌شود ولی در این طراحی که قصد طراح این است مجموعه‌ای مانند «گنجعلی خان» کرمان ایجاد شود زیاد مناسب نیست و باید به فکر مکان‌هایی  مانند سالنی برای کنسرت و دیگر امکاناتی که کرمان از آن محروم است تعبیه شود و داشتن مکان هایی که در شهر وجود دارند فایده ندارد.

بابایی درباره مالکیت این زمین و نحوه انجام پروژه می‌گوید سه دنگ این میدان متعلق به شهرداری است و سه دنگ دیگر آن متعلق به مجموعه هفت باغ علوی و طی توافقی که مجموعه هفت باغ علوی صورت گرفته قرار بر این شده که طراحی و ساخت این پروژه به سرمایه گذار واگذار شود.

او مبلغ پیش بینی برای ساخت این طرح را ۲۵۰ میلیارد بیان کرد که اکثریت اعضا این مبلغ بسیار کم دانسته و تاکید کردند که این پروژه خیلی بیشتر از این مبالغ شد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=7650
1 نظر
  1. […] از این هفته شما را در جریان جلسات شورا شهر قرار خواهد داد، او این هفته از گفت و گو اعضا در رابطه با […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.