از درگیری لفظی میان اعضاء تا حمایت از کمپین [#بلیت_را_ارزان_کنید]در جلسه شورای شهر کرمان

کمال جوانمرد عضو شورا می گوید با بررسی قیمت های تهران-کرمان و تهران-بندرعباس با وجود مسافت زیادتر تهران-بندرعباس اما قیمت بلیت تهران-کرمان زیادتر است و به عنوان نماینده مردم خواستار جوابگویی مسئولین مربوطه در رابطه قیمت بلیطتها هستیم.

در روز‌های گذشته کمپینی در اعتراض به قیمت بالاه بلیت‌های هواپیمایی ماهان در مسیر پروازی کرمان-تهران راه افتاده که تا کنون بیش از ۲۵۰۰ شهروند کرمانی آنرا امضاء کرده‌اند.

درگیری لفظی پنجعلی زاده و گیلانی

درحالی که یکی از اعضای شورا از رییس کمیسیون کلانشهر سوالی در مورد وضعیت قرارداد و پیشرفت پروژه تله کابین پرسید سعید گیلانی خطاب به شهردار گفت همان طور که مشاهده می‌کنید اعضای شورا از پروژه‌های سرمایه گذاری خبر ندارند و شهرداری باید گزارش مکتوب اعلام کند و من هم مثل بقیه از جزئیات خبر ندارم.

بابایی شهردار کرمان خطاب به گیلانی گفت شما به عنوان نماینده شورا در پروژه‌های سرمایه گذاری هستید و آقای پنجعلی زاده از جزئیات خبر دارد اما شما نه.

گیلانی می‌گوید “جالب است من از هیچی خبر ندارم ولی پنچعلی زاده خبر دارد.”

پنجعلی زاده خطاب به گیلانی می‌گوید اگر شما هم مثل من از وقت شخصی خود می‌زدید و در جلسات شرکت می‌کردید از جزئیات خبر داشتید و قطعا وقتی در جلسه‌ای شرکت نمی‌کنید پس از بعضی چیزها هم خبر نخواهید داشت. پنجعلی زاده ادامه می‌دهد که چه جلسه‌ای صبح باشد چه ساعت یک شب باز شما وقت نمی‌کنید بیایید.

گیلانی در جواب این حرف می‌گوید شما لطفا جلساتی که می‌روید چیزی تصویب نکنید و همه مصوبات باید در صحن شورا باشد نه با نظر شخصی شما.

اختلاف نظر شهردار و معاونش درباره زمان پایان پروژه زیرگذر آزادی

در جلسه دیروز شورای شهر کرمان مهندس «فرقانی» نماینده فنی وعمرانی شهرداری کرمان برای گزارش اخرین وضعیت پروژه‌های خاتم حضور داشت.

وی روند پیش‌روی پروژه آزادی را بسیار خوب می‌داند و می‌گوید کار خیابان استقلال تقریبا تمام شده و تا چند روز دیگر تمام می‌شود.

سعید گیلانی عضو خطاب به شهردار می‌گوید قرار بود استقلال تا مهرماه باز شود الان هم آبان هستیم  و شما می‌گویید ۲۲ بهمن باز می‌شود!

بابایی شهردار کرمان در جواب به گیلانی گفت خیابان استقلال تمام کار انجام شده و فقط چند مورد تملک آن باقی مانده است.

فرقانی در نهایت با توجه به پیشرفت خوب این پروژه زمان اتمام آن را ۲۲ بهمن اعلام کرده و می‌گوید تا این زمان قطعا رینگ دور میدان آزادی افتتاح می‌شود.

وی همچنین تاکید می‌کند به دلیل این که خیابان بهمنیار به دلیل این که هنوز کار زیاد تری نسبت به خیابان استقلال و جمهوری دارد مشخص نیست تا ۲۲ بهمن باز شود.

بابایی باز در این باره توضیح داد که طی بازدیدی که من داشتم این خیابان هم تا همان ۲۲ بهمن افتتاح می‌شود.

فرقانی زمان اتمام پل ولیعصر را هم ۲۲ بهمن اعلام کرد و گفت با توجه به این که پایه‌های آن ریخته شده و فقط سگمنتال‌های باقی مانده که درکارگاه درحال ساخته شدن است و حدودا ۱۴۰ عدد سگمنتال لازم دارد.

سگمنتال قطعات بتنی پیش ساخته برای نصب روی پایه‌های یک پل گفته می‌شود.

مویدی خطاب به فرقانی طی بازدید ما از کارگاه قرارگاه خاتم ظرفیت تولید این قرارگاه درحال حاضر روزانه ۳ عدد سگمنتال است چطور می‌تواند آن را تا ۲۲ بهمن تمام کند؟

فرقانی در جواب می‌گوید قرار است خط تولید خود را اضافه کنند.

او پیشرفت پل سیدی را هم خوب دانست و گفت با پیگیری‌های شهردار کرمان دهانه چهارم آن هم در حال ساخته شدن است ولی او زمان پایان کار را اعلام نکرد و گفت بستگی به وضعیت مالی شهرداری دارد.

پنجعلی زاده:تمام تجهیزات پروژه تله کابین در سیرجان آماده است

یوسف پنجعلی زاده یکی دیگر از اعضای شورا از روند پیشرفت پروژه تله کابین کرمان حرف زد. او می‌گوید با توجه به جلساتی با پیمانکار پروژه(موسسه عسکریه) برگزار شده زمان اتمام کار را تا پایان این دوره شورا بیان کردند.

او همچنین تاکید می‌کند که تقریبا تمام تجهیزات این پروژه در سیرجان است و کابین‌های آن از ایتالیا خریداری شده و تا دو ماه دیگر به ایران می‌رسندو

وی درباره روند پیشروی این پروژه می‌گوید فعلا شش پایه از پایه‌های ان زده شده و دو پایه دیگر باقی مانده که این دو پایه منوط به ساخت جاده دسترسی به این پروژه است.

او حتی در مورد دغدغه اعضا از قرارداد این پروژه می‌گوید تمام مواردی که مد نظر اعضای شورا بوده اعمال شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=6358
1 نظر
  1. محمد می گوید

    متاسفانه شورای شهر کرمان جمعی از افراد غیر متخصص و غیر متعهد است که هیچ تصمیمی برای تغییر خود ندارند
    کاش حداقل از شواری شهر سایر استان ها و یاد می گرفتند و مطالبات مردم را پیگیری می کردند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.