خرید تضمینی محصولات حصیری کهنوج و ارسال به تهران

به نقل از ایرنا- علی ابراهیمی گفت که حصیربافان این شهرستان در گذشته برای فروش محصولات خود با مشکل مواجه بودند و هم اکنون خرید تضمینی حصیر در قالب طرح پیوند موجب خوشحالی آنان شده است. در قالب این طرح، محصولات حصیری توسط بخش خصوصی و با حمایت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و ‌گردشگری خریداری و به سایر مراکز استان ها و تهران ارسال می شود.
وی افزود که در مرحله نخست تعداد سه هزار قطعه از حصیرهای بافته شده در انواع مختلف شامل سبد، سیچک، جاقندان، جاگلدانی، جانماز و زیرانداز در اندازه های مختلف با طرح الگویی متنوع خریداری و برای عرضه در نمایشگاه های تهران ارسال شد.
ابراهیمی با بیان اینکه حصیربافی از صنایع ‌دستی مهم در روستاهاست ادامه داد که در این زمینه برنامه‌هایی را برای رونق بخشیدن به این هنر در جهت ایجاد اشتغال در روستاها در دستور کار داریم.
وی خاطرنشان کرد که طرح خرید تضمینی حصیر برای جلوگیری از منسوخ شدن این هنر، حمایت از هنرمندان حصیرباف و خرید تضمینی این محصولات شکل گرفته است.
ابراهیمی گفته با نگاه ویژه ای که میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به حوزه صنایع دستی دارند در سال جاری شاهد تحولات خوبی در زمینه صنایع دستی جنوب کرمان خواهیم بود.
وی گفت که دولت تدبیر و امید اشتغالزایی در روستاها را به منظور رونق اقتصادی این جوامع و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر در دستور کار قرار داده است، لذا این سازمان امسال را سال حصیر نامگذاری کرده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=12400
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.