خطر نابودی مراتع شهربابک

علی اسدی، یکشنبه ۲۳ دی‌ماه در حاشیه بازدید مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان از جنگل دست کاشت منطقه تل غدیر گفت: از آنجا که مرتع شهربابک در معرض نابودی است و فضای شهرستان به سمت صنعتی شدن پیش می‌رود شرکت‌ها موظفند در احیاء منابع طبیعی مشارکت داشته باشند.
وی افزود: استفاده از گونه‌های گیاهی با مصرف آبی کم با توجه به خشکسالی‌های اخیر می‌تواند نقش مهمی در توسعه جنگل‌ها و مراتع شهرستان داشته باشد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در بازدید از طرح جنگل کاری شرکت بابک مس ایرانیان شهربابک ضمن کاشت نهال گفت: به منظور حفظ توسعه و احیای منابع طبیعی استان کرمان که به شدت در معرض تخریب قرار دارد در طی دو سال گذشته با کمک صاحبان صنایع و معادن بزرگ استان که در واقع بخشی از آنها معین‌های اقتصادی هستند طرح جنگل کاری را آغاز کرده‌ایم.
“مهدی رجبی‌زاده” افزود: این شرکت ها با هزینه ای که خودشان انجام می دهند پروژه های بزرگی را برای منابع طبیعی انجام می دهند.
وی با بیان این مطلب که این شرکت‌های صنعتی و معدنی طرح هایی در قالب جنگل‌کاری، احیای مراتع و آبخیزداری انجام می دهند، اظهار کرد: تا امروز ما ۱۲ تفاهم‌نامه در شهرستان‌های مختلف با این گروه‌ها منعقد کرده‌ایم که در یک دوره پنج ساله حدود ۵۰ هزار هکتار عملیات‌های مختلف را در عرصه‌های منابع طبیعی انجام دهند.
رجبی زاده بیان کرد: در سال گذشته حدود ۲ هزار هکتار شرکت‌های صنعتی و معدنی و معین‌های اقتصادی برای منابع طبیعی کار انجام دادند و در شهرستان شهربابک شرکت بابک مس ایرانیان تعهد کرده است که  ۵۰۰ هکتار عملیات جنگل کاری و ذخیره نزولات آسمانی را انجام دهد.
رجبی زاده تاکید کرد: توسعه این کار با توجه به محدودیت‌های بودجه ای که وجود دارد ضمن تضمین مشارکت بخش خصوصی در احیاء منابع طبیعی باعث کاهش تخریب منابع طبیعی و احیاء آن می شود.
به گزارش ایسنا؛ در پی دعوت نماینده مردم شهربابک در راستای پیگیری مشکلات حوزه منابع طبیعی شهرستان؛ مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان به شهرستان سفر و از جنگل دست کاشت منطقه تل غدیر در ۵۰۰ هکتار با گونه بادام کوهی، پروژه جنگل کاری شرکت بابک مس ایرانیان که به صورت نهال و بذر بادام کوهی در ۳۰۰ هکتار و ۲۰۰ هکتار در حال کاشت و جنگل کاری پادگان قدس در شهرستان بازدید کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=23251
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.