دادستان تهران:پرونده ۲۰۰ صفحه‌ای بانک تجارت کرمان در حال رسیدگی است

دادستان تهران در این جلسه ضمن تشکر از بازپرس شعبه‌ی هفتم دادسرای کارکنان دولت در روند رسیدگی به پرونده‌‌ی بانک تجارت‌ کرمان و خانم دکتر شکری معاون دادستان در اظهارنظر نسبت به این پرونده در بیش از ٢٠٠ صفحه، اعلام کرد که  بخش اول پرونده در چند اتهام اخلال در نظام اقتصادی، پولشویی، اختلاس، جعل راجع به متهم ردیف اول پرونده منجر به نتیجه شده و کیفرخواست صادر شده که در شرف ارسال به دادگاه است.

عباس جعفری دولت‌آبادی گردش مالی چک‌های فاقد پشتوانه‌ی بین بانکی در این پرونده را ١٢هزار میلیارد تومان و رقم ضمانت‌نامه‌های فاقد مصوبه و بدون قرارداد را بالغ بر ٥هزار میلیارد تومان اعلام کرد که بخش عمده‌ای از آن‌ها در نتیجه‌ی اقدامات مجرمانه‌ی متهم ردیف اول پرونده صورت گرفته است.

وی  گفته است بانک‌ها یکی از بسترهایی هستند که امروز در بروز فساد اقتصادی نقش دارد و نباید اجازه داد بانک‌ها بستری برای ارتکاب جرایم تبدیل شوند.

او می‌گوید اگر نظارت بر بانک‌ها تشدید نشود وقوع جرایم اقتصادی ادامه خواهد یافت.

جعفری دولت آبادی تشکیل دادسرای ویژه‌ی مبارزه با جرایم بانکی را اقدامی موثر دانسته و ضمن تاکید بر موضوع پیشگیری از وقوع جرایم اقتصادی تاکید کرد که بخشی از فعالیت‌ها و اقدامات این دادسرا باید به موضوع پیشگیری از وقوع مفاسد اقتصادی و جرایم پولی-بانکی اختصاص یابد.

دادستان تهران همچنین از رییس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها خواست تا در بخش پیشگیری از وقوع جرم، ضمن همکاری با دادستانی تهران، فرآیندها و تدابیری را اتخاذ کنند تا از تحقق چنین مفاسد و جرایمی پیشگیری به عمل آید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=3744
2 نظرات
  1. رحمان محمدی اصل می گوید

    6 سال از کشف فساد بانک تجارت کرمان می گذرد و حالا آقای دادستان می فرمایند کیفر خواست صادر شده ، با توجه به اینکه مفسدان با صدور670 فقره چک بلامحل مبلغ 12700 میلیارد تومان پول نقد و ضمانت های بدون پشتوانه بانکی به مبلغ 571 میلیارد تومان از شعبه تختی بانک تجارت کرمان و مبالغ زیادی از شهرداری کرمان اختلاس و پس از کشف فساد بیش از 9 هزار میلیارد نیز بدون هیچ گونه سود از بانک مرکزی دریافت نموده و با آن پولهای غیر قانونی دهها شرکت تودرتو و یک بانک تأسیس و صدها برابر سود کرده و پول بانک تجارت را بطور قسطی پرداخت نمودند لذا کاملاً روشن است برخورد با این مفسدان یک دروغ محض و برای فریب افکار عمومی اعلام گردیده است .

    1. سردبیر می گوید

      درود
      امکان این وجود دارد که اسناد یا اطلاعات بیشتری در رابطه با پرونده در اختیار ما بذارید؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.