دغدغه فعالان اقتصادی از زبان رییس اتاق بازرگانی کرمان

به گزارش ایسنا منطقه کویر، “سیدمهدی طبیب زاده” امروز سوم مردادماه در همایش بزرداشت صنعت و معدن در کرمان با اشاره به هدف برگزاری این همایش اظهار کرد: همینکه مسوولان کمک کنند بتوانیم شرایط سخت کنونی تولید را ترسیم کرده و حمایت و تلاش مسئولان بیشتر شود، این جلسه به هدف خود رسیده است.
وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی علی رغم همه مشکلات، دغدغه ها و فشارهای زیادی که به آنها وارد می شود، پرتلاش در صحنه مانده و سطح فعلی تولید و اشتغال را حفظ کرده اند تصریح کرد: انگیزه های مقدسی وجود دارد که فعالان اقتصادی زندگی خود را می فروشند تا بتوانند اشتغال را حفظ کنند و باید تلاش کنیم این انگیزه ها تداوم پیدا کند.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با تاکید بر اینکه اگر فعالان اقتصادی فقط بدانند مشکلات آنها درک شده و عزم جدی برای حل آنها وجود دارد، راضی خواهند بود اظهار کرد: بین سربازان خطوط مقدم جبهه و پشتیبان فاصله افتاده است. در حالی که در هر دو جا زحمت کشیده می شود، اما حمایت ها به خط مقدم نمی رسد.
طبیبب زاده با بیان اینکه در استان کرمان از لحاظ فعالیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سطح عالی قرار داریم ادامه داد: استاندار، معاونان و مدیران سازمان صمت در استان همراه، پشتیبان و دلسوز بخش خصوصی هستند و سطح عالی قضائی در استان حمایت جدی دارد اما وقتی از فعالان اقتصادی سئوال می کنیم، اذعان دارند این حمایت ها نتیجه قابل قبولی برای ما ندارد.
طبیب زاده با اشاره به اینکه از نظر فضای کسب و کار در استان کرمان رتبه مناسبی در سطح کشور نداریم و رتبه هفدهم را به خود اختصاص داده ایم، اظهار کرد: دشواری تامین مالی، عدم ثبات قوانین و مقررات، عدم ثبات قیمت ها و مواد اولیه، رقابت انحصاری برخی بنگاه های دولتی با بخش خصوصی و دشواری اخذ مجوزها بیش از 80 درصد دغدغه فعالان اقتصادی است.
وی تصریح کرد: روند نزولی تخصیص منابع به صنعت و معدن از دیگر مشکلات است که علی رغم افزایش سهم صنعت در پروژه ها، سهم تسهیلات دریافتی این حوزه در سال های اخیر کاهش پیدا کرده است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه جایگاه قانونی برای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای اجرای مصوبات وجود ندارد و اگر بخواهیم مصوبات ستاد اجرایی شود، باید حق وتو از بانک ها گرفته شود، افزود: در استان کرمان کمتر مصوبه جدی در کارگروه رفع موانع تولید و شورای گفت و گو داریم. ایت در حالی است که در شرایط جنگ اقتصادی و بحران قرار داریم و دوستان و فعالان این حوزه در شرایط سختی به سر می برند و در شرایط خاص نیز نمی شود با قوانین عادی بنگاه های اقتصادی و تولیدی را اداره کرد.
وی بیان کرد: باید نمایندگان پیشقدم شوند که قانونی برای بنگاه ها در شرایط بحرانی داشته باشیم و اینکه بنگاه ها اختیارات ویژه داشته باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=31000
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.