دفاتر تسهیلگری مبنای توسعه منطقه‌ای هستند

به گزارش ایرنا، اصغر نوراله زاده روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه ایجاد دفاتر تسهیلگری منجر به توانمندسازی افراد در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود افزود: ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی فقر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و دفاتر تسهیلگری در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارد.
وی با بیان اینکه در حوزه مبنای برنامه ریزی، برنامه ریزی از پایین به بالا باید انجام شود افزود: مبنای نظری برای توسعه منطقه‌ای و محلی در دفاتر تسهیلگری دیده شده است.
وی تصریح کرد: یکی از کارهایی که در راستای توسعه جوامع محلی و برنامه ریزی منطقه‌ای ملاک عمل است مدل دفاتر تسهیلگری است که با نگاه توسعه اجتماعی و اقتصادی از محله‌ها شروع می شود و برآیند آن رشد اقتصادی و اجتماعی است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه سالهای گذشته به توسعه از بالا به پایین نگاه می‌شد که کاملاً اشتباه بود گفت: دفاتر تسهیلگری به دلیل مبنای نظری که در توسعه منطقه‌ای دارند مورد حمایت واقع می شوند.
وی با اشاره اینکه الله آباد و شرف آباد کرمان به عنوان روستاهای پایلوت اجرای طرح عاری از بیکاری معرفی شدند تصریح کرد: برای اجرای این طرح علاوه بر اعتبارات مازاد استان از مرکز نیز اعتباراتی تخصیص داده می‌شود.
نوراله زاده با اشاره فعالیت هشت دفتر تسهیلگری کرمان در مناطق حاشیه‌ای و بافت فرسوده گفت: کار مشترکی با سازمان برنامه و بودجه و سازمان اجتماعی وزارت کشور انجام شده که بر این اساس صندوق عاملیت فعالیت‌های حوزه اجتماعی وزارت کشور شود که توافق نامه آن سه شنبه این هفته در شورای اجتماعی کشور مطرح می‌شود.
وی ادامه داد: اگر توافقنامه در شورای اجتماعی تصویب و ابلاغ شود به عنوان مؤسسه عامل در کنار مجموعه وزارت کشور قرار می‌گیریم که در حوزه اشتغال به دفاتر تسهیلگری کمک خواهیم کرد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی در حوزه بازیابی ۲ اقدام را انجام داده است خاطرنشان کرد: طبقه چهارم مجموعه مرکز تجارت ایرانیان برای فروش صنایع دستی در نظر گرفته شده که ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید محصول اختصاص داده شده است.
وی افزود: ۱۵ مردادماه سال جاری در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور ۳۱ غرفه در اختیار استان‌ها قرار داده می‌شود و هر هفته یکی از تولیدات به صورت غیر مستقیم از سوی تولیدکننده به فروش می‌رسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=30670
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.