استاندار کرمان: در اقتصاد دنبال سبک جدیدی هستیم

در این نشست استاندار کرمان در قالب اجرای طرح مثلث اقتصادی ضمن بیان این نکته که  شرکت ملی مس ایران که پیشینه اقتصادی پنجاه ساله دارد و پذیرفته که بخشی از کار اجرای اقتصاد مقاومتی را در منطقه شش(شهربابک، انار،رفسنجان) انجام دهد گفت: یکی از ویژگی‌های طرح مثلث اقتصادی غیر سیاسی بودن آن می‌باشد و علت عقب افتادن  چند ماهه قبل از انتخابات_7 اسفند_ هم به همین دلیل است.

طرح مثلث توسعه اقتصادی نخستین بار توسط علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان مطرح و سپس برای برخی از استانها بعنوان الگو انتخاب شد. سه راس این مثلث توسعه اقتصادی نمایندگان دولت، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و سرمایه گذاران بوده و  ائمه جمعه هر شهر مسئول نظارت بر اجرای این طرح‌ می باشند.

علیرضا رزم حسینی  افزود: ما از شرکت هایی که قصد شرکت در این طرح را دارند هزینه درخواست نکردیم و قرار نیست هزینه ای جداگانه تحمل کنند و ما از شرکت مس گسترس توسعه را خواستار هستیم.
او نیز بیان کرد: ماموریتی که برای شرکت مس در نظر گرفته شده ماموریت توسعه‌ای درمنطقه شش است، که اول در منطقه شهربابک به دلایل خاص، بیکاری و مسائل اجتماعی باید از انجا شروع شود. رزم حسینی بضمن انتقاد از  مدیریت جناحی گفت:«این شیوه مدیریت است که ما اینقدر اختلاف و جوان بیکار و بقیه مشکلات اجتماعی را داریم. ما باید این ها را کنار بگذاریم و امروز برای ما روز مهمی به شمار میرود و به سمت مدیریت جهادی حرکت می‌کنیم.»
او در  ادامه نیز اضافه کرد در این طرح باید به این سوالات جواب بدهیم که درآمد سالانه مس چه می شود؟ چه مقدار هزینه می شود؟ با این درآمد چکار می‌شود کرد؟

رزم حسینی افزود: «شرکت ملی مس ایران مسئول اصلی در منطقه شش است و باید تمام هزینه ها را کنترل کند و در مسیر درست استفاده کند و باید به فکر ایجاد ظرفیت های مردمی در منطقه باشد.»

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم در این نشست ضمن اعلام  اینکه در استان کرمان ۹۴ پروژه دولتی در مسیر اقتصاد مقاومتی نهایی شده گفت: بودجه استان نزدیک به 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
جعفر رودری نیز دست کرمان را برای تببین برنامه پر خواند و افزود:ما در تامین منابع مالی مشکل خاصی نداریم و می توانیم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم. وی وظایف خود را ارائه خدمات مشاوره ای و تدوین برنامه های اجرایی و عملیاتی پیشرفته درتوسعه شهرستان ها، برنامه ریزی برای تهیه و تدوین اجرای خوشه های صنعتی با توجه به قابلیت ها، کمک به واگذاری طرح ها و پروژه ها، ایجاد صندوق های محلی و مشارکت در تامین منابع مالی آنها، اجرایی و عملیاتی نمودن طرح های مثلث توسعه اقتصادی و کمک به ایجاد زیر ساخت های منطقه و طرح های خود اشتغالی بیان کرد و در پایان نیز گزارشی از قابلیت ها و تنگناهایی که این مناطق دارند را شرح داد.

فرماندار رفسنجان در این نشست طرح مثلث توسعه اقتصادی را مسئله گشا خوانده و افزود: طرح مثلث اقتصادی بزرگ ترین چالش ما که بی اعتمادی و بی انگیزگی بخش خصوصی بود را حل کرده است”.  او گفت که مجموع سرمایه گذاری بخش خصوصی در ده سال گذشته 100 میلیارد تومان بود که در دو سال اخیر این سرمایه گذاری به 1500 میلیارد رسیده است. در ادامه نیز وی گزارشی از عملکرد شهرستان رفسنجان در امر اقتصادی در همه زمینه ها ارائه داد.

در پایان نیز ائمه جمعه ضمن اعلام خرسندی خود از اجرای این طرح در استان کرمان از توانمندی های شهر خود در پیشبرد این شهر ارائه دادند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=889
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.