زغال‌سنگ ارزان‌قیمت برای فروش به ذوب‌آهن اصفهان نداریم

سامان مرتاض، مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار کرمان‌نو با بیان اینکه امروز ترکیه خواستار خرید زغال‌سنگ کرمان است، اظهار کرد: با توجه به باطله هایی که واگذار کرده ایم چند شرکت در حال فرآوری کنسانتره زغال سنگ کرمان هستند که یکی از طرف های قرارداد ما یک شرکت ترکیه ای است که با درخواست مقداری زغال حرارتی در فاز اول این پروژه به صورت آزمایشی همکاری مشترک را با شرکت زغال‌سنگ کرمان آغاز کرده است.

این مقام مسوول افزود: فاز اول این قرارداد 1000 تن و به مدت یک سال است که در صورت توافق جدید این مقدار به 100 هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.

مرتاض با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت زغال سنگ کرمان با توجه به خریداران داخلی در وضعیت قابل قبول و مناسبی قرار دارد، افزود: خوشبختانه وضعیت بازار زغال سنگ کرمان در سال جاری بسیار قابل قبول و بهبود یافته است این در حالی است در سال های اخیر ذوب آهن اصفهان یکه تاز میدان بود.

مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ کرمان با ابراز خرسندی از همکاری مشترک این شرکت با شرکت فولاد زرند ایرانیان، تصریح کرد: در حال حاضر طبق توافقی که صورت گرفته مقداری از زغال مان را به فولاد زرند ایرانیان می دهیم و از اینکه فرآوری زغال سنگ از انحصار شرکت های دیگر درآمده خرسند هستیم. چراکه ادامه همکاری مشترک زغال سنگ کرمان و فولاد زرند ایرنیان به ویژه در سال آتی می تواند خطر جدی برای شرکت های دیگر به ویژه ذوب آهن اصفهان در پی داشته باشد.

به گزارش کرمان‌نو چندی قبل سامان مرتاض مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه امروز ترکیه خواستار خرید زغال‌سنگ کرمان است اعلام کرده بود خریداران داخلی باید منصفانه زغال کرمان را خریداری کنند.

به گفته او در سال‌های گذشته با کمترین قیمت ممکن زغال کرمان به ذوب‌آهن اصفهان فروخته شده است و این در حالی‌ است که می‌توان با بازارهای جدید، قیمت فروش زغال‌سنگ کرمان را افزایش داد تا کرمانی‌ها بیشتر منتفع شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=23276
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.