زیرساخت‌های توسعه اقتصادی در کرمان فراهم است

حمید ملانوری روز یکشنبه در کارگروه توسعه صادرات استان کرمان افزود: هر امکانی برای توسعه و نشاط اقتصادی در کشور باید به کار گرفته شود و در این رابطه باید بر مبنای تجمیع امکانات و همراهی و همکاری به پیش رفت.
به گزارش ایرنا، وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی، بحث صادرات و واردات از موضوعات مهم در توسعه اقتصادی و نشاط است، گفت: در حوزه حمایت از کالای ایرانی برای استفاده از این کالاها باید تلاش کرد اما نمی توان مرزهای کشور را بست.
ملانوری خاطرنشان کرد: باید تلاش شود آنچه در کشور قابلیت تولید دارد، بر اساس فرمایشات رهبری با کیفیت و با هزینه مناسب تولید شود.
وی با تاکید بر اینکه با وجود تمامی تحریم ها و تهدیدها، قدرت دیپلماسی و نفوذ کشور ما به اندازه ای است که هنوز هم در دنیا حرف برای گفتن داریم، اظهارداشت: دانش، آگاهی و فهم شرایط کنونی برای پویایی فعالیت های اقتصادی، توسعه صادرات و ایجاد توازن بین صادرات و واردت موضوع مهمی است.
سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: دولت، اشخاص و بخش خصوصی باید تمام توان خود را برای ایجاد هم افزایی، مشارکت و همکاری به کار گیرند و از فعالیت های جزیره ای خودداری شود.
ملانوری از اتاق بازرگانی استان کرمان به عنوان یکی از اتاق های بسیار فعال در کشور اشاره و بیان کرد: استان کرمان در حوزه های اقتصادی، میراث فرهنگی، فرش، صنایع دستی و دیگر عرصه ها ظرفیت های بسیار زیادی دارد.
وی با تاکید بر اینکه پته کرمان یکی از ظرفیت های مغفول مانده استان کرمان به شمار می رود، گفت: محصولاتی از جمله پته و کلمپه از جمله محصولات منحصر بفرد استان کرمان در کشور به شمار می روند که باید به خوبی معرفی شده و برای آنها بازاریابی خوبی صورت گیرد.
سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با اشاره به اینکه نمایشگاه ها باید با کیفیت برگزار شود، عنوان کرد: نمایشگاه های استان کرمان باید در حوزه های ملی و بین المللی تعریف شوند تا کیفیت آنها در حد بالائی باشد و پوشش رسانه ای در حوزه بین المللی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در قالب نمایشگاه ها ضمن فروش محصولات، باید برای معرفی ظرفیت ها نیز اقدام شود، گفت: باید در حوزه اطلاع رسانی، فرهنگسازی و تبلیغات کار کنیم.
ملانوری با تاکید بر برگزاری نمایشگاه تخصصی فرش دستباف به صورت تخصصی و ملی و با حضور استان های مختلف، گفت: استان کرمان در تولید فرش از جمله تولید فرش عتبات عالیات سابقه بسیار درخشانی دارد و موقعیت بسیار خوبی برای معرفی ظرفیت های موجود این استان در حوزه فرش وجود دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=22603
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.