ساماندهی سیستم توزیع و فروش محصولات کشاورزی استان

 بنا به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی یکی از مشکلات همیشگی کشاورزان کرمانی بحث بازاریابی بوده و این امر آسیب قابل توجهی را متوجه کشاورز می کند اتاق بازرگانی استان با دعوت از مدیر یک کارخانه بزرگ سعی در حل این معضل دارد.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی  کارخانه تحت مدیریت “یونس ژائله” بیش از ۷۰۰ نوع محصول تولید  کرده و ۳۰۰ میلیون دلار به اروپا صادرات دارد. سیدمهدی طبیب زاده گفته در بخش های مختلف این مجموعه ۱۲ هزار نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند و چشم انداز صادراتی این کارخانه در سال۲۰۲۰ یک میلیارد دلار تعریف شده است.

وی می گوید که بازدیدها و مذاکرات مختلف برای این سرمایه گذار در کرمان در نظر گرفته شده تا بتوان بین پتانسیل های فراوان، متعدد و متنوع کرمان و تجربه، دانش و فعالیت وی ارتباط برقرار کرد و از شهرت این مجموعه برای فروش محصولات تولیدی استان و توسعه بازار استفاده کرد.

“یونس ژائله” با اشاره به فعالیت خود در صنایع غذایی می گوید بین آنچه اکنون در بازارهای داخل مشاهده می شود با آنچه که در دنیا اتفاق می افتد، فاصله زیاد است و با روند فعلی هیچ گاه به پیشرفت آنها نخواهیم رسید وی با تاکبد بر یافتن مدلی برای کار و دنبال کردن مدلی موفق در دنیا می گوید که سیستم توزیع میوه در ایران سنتی است و هنوز کسی جرات ورود در این زمینه را پیدا نکرده تا تحولی را در سیستم توزیع میوه ایجاد کند اما هر استان و هر شرکتی بتواند این کار را انجام دهد موفقیت بزرگی برای کشور کسب خواهد شد.

سرمایه گذار تبریزی  روش کار را توضیح می دهد فعالیت اولیه را با تاسیس یک شرکت آغاز خواهیم کرد که سهامدار اصلی آن شامل ۵۱ درصد سهم شرکت مربوط به ما و ۴۹ درصدباقی مانده مربوط به سایر اعضا باشد. همچنین  باید سیستم توزیع و سردخانه‌های کل کشور را راه‌اندازی کرده و مجموعه‌ای تعریف شود که بر اساس آن بدانیم محصول را در چه سالنی، در چه درجه‌ای، چه میزان و در چه نوع بسته بندی نگهداری کنیم. ژائله ادامه داد که  با ایجاد یک برند در منطقه کار را آغاز خواهیم کرد البته عدم استفاده  از تکنولوژی باعث  شکست ما  می شود.

وی با اشاره به فراهم کردن زیر ساختهای حداقلی میگوید باید در منطقه آزمایشگاههای ویژه نیترات، فسفات و سدیم راه اندازی شود زیرا کار غیرعلمی و غیرحرفه‌ای موفقیتی در بر نخواهد داشت.

او افزود لازم است که اطلاعات دقیق و کارشناسی شده در اختیار مجموعه ما قرار داده شود تا بر اساس آن طراحی نرم افزارها و خرید آن انجام شود.

ژائله اظهار داشت که دولت نیز در زمینه صدور مجوزهای مختلف کمک و برای ورود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه کامیون یخچال دار مساعدت کند تا محصولات از استان به مقاصد مختلف ارسال و توزیع شود. همچنین  اگر بتوان برای این کار معافیت مالیاتی ۱۰ساله از دولت گرفت به سرمایه گذاری کمک بزرگی خواهد بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=3794
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.