سامانه جامع اشتغال استان کرمان راه‌اندازی می‌شود

رضا اسماعیلی شامگاه شنبه در نشست تخصصی اشتغال استان کرمان که با حضور فدایی استاندار کرمان برگزار شد با بیان اینکه اشتغال در استان باید هدفمند باشد اظهار داشت: از پیگیری و جدیت استاندار کرمان در این رابطه تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه سامانه‌ای در استان در حال طراحی است که میزان بیکاران، رشته تخصصی و مهارتی آنها در آن سامانه مشخص باشد گفت: سطح دسترسی این سامانه بسیار اهمیت دارد و همه اقشار باید بتوانند در این سامانه ثبت‌نام و اطلاعات لازم را وارد کنند.

به گزارش تسنیم، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه 23 کاریابی در سطح استان در حال فعالیت است افزود: نگرانی کاریابی‌ها از اجرایی شدن این سامانه است که با راه‌اندازی شدن آن مردم دیگر به کاریابی‌ها مراجعه نکنند.

وی با اشاره به اینکه همراهی دستگاه‌های اداری استان بسیار اهمیت دارد بیان کرد: از آنجا که طرح استانی است انجام کار سخت می‌شود اما با اجرای این سامانه شاهد اشتغال هدفمند در استان هستیم.

اسماعیلی با بیان اینکه مهارت‌آموزی نیاز امروز جامعه است و باید به آن توجه ویژه شود گفت: بیشتر بیکاران در استان افراد فاقد مهارت هستند.

در این جلسه زهره جعفرخانی مدیرعامل کاریابی‌های استان کرمان با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ای در استان که تعداد بیکاران و اطلاعات لازم برای اشتغال افراد در آن ثبت شده باشد اظهار داشت: اینکه هر فردی در جایی بخواهد مشغول کار شود کد رهگیری داشته باشد و آمارها یکپارچه می‌شود.

مدیرعامل کاریابی‌های استان کرمان این اقدامات خوب و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: وضعیت سال 96 و 97 اینگونه است که به‌کارگمارده‌ها کمتر شده است و دلیلش کم شدن مشوق‌های بیمه‌ای است.

به گزارش تسنیم، در این جلسه مصوب شد اداره کل  فنی و حرفه‌ای استان کرمان آموزش و اشتغال 200 نفر را با هزینه استانداری کرمان انجام دهد.

راه‌اندازی سامانه جامع اشتغال استان کرمان ظرف یک هفته آینده از دیگر مصوبات این جلسه بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=22299
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.