شهرداران استان در نشست اقتصاد مقاومتی

معاونت برنامه‌ریزی استانداری در این همایش گفت که ستاد اقتصادمقاومتی به ریاست معاون اول ریاست جمهوری و با عضویت وزرای کلیدی ازجمله جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و.. در شهریور ۹۴ شکل گرفت.

وی با پیشرو دانستن کرمان در این زمینه افزود: «استان کرمان شاید اولین استانی بود که برای اقتصاد مقاومتی در آبان ۹۴ ساختار تعیین کرد درحالی‌که بعضی استان‌ها در سال ۹۵ ساختار تعیین کردند.»

سعیدی به ساختار فرماندهی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: «ریاست ستاد اقتصاد مقاومتی استان با استاندار و در شهرستان به عهده فرماندار است.»

وی ادامه داد بعد از تشکیل ستاد ملی ۱۲ برنامه مشخص و ۶۵ طرح زیرمجموعه این برنامه‌ها ها تعریف شد و یک وزارتخانه یا معاون رئیس‌جمهور متولی پیگیری هرکدام از این برنامه‌هاست، در اغلب این برنامه‌ها ها استان کرمان صاحب پروژه است.
معاون استاندار در ادامه افزود که هر دستگاه و از جمله شهرداری‌ها یکسری پروژه طبق روال دارند، اما پروژه‌های  اقتصاد مقاومتی باید متفاوت از برنامه‌های  همیشگی باشند. وی بر نقش استاندار تأکید کرد و ادامه داد که از ابتکارات استاندار در بحث توانمندسازی منطقه‌ای ، استان را به ۸ منطقه تقسیم کردند و یک ستاد منطقه‌ای ای هم اخیراً تشکیل‌شده است.

وی در ادامه با مخاطب قرار دادن شهرداران به اجرای پروژه‌ها  اشاره کرد و دستورالعمل‌هایی را یادآور شد ازجمله برای هر پروژه‌ای اهداف کمی مشخص باشد، قابل‌اندازه‌گیری باشد، هدف‌گذاری شود و مشخص شود هدف تا پایان سال چیست؟

وی بر این اعتقاد است که هر پروژه‌ای ای  در حوزه اقتصاد مقاومتی تعریف‌شده باشد باید دو ویژگی مهم داشته باشد ویژگی اول: تا پایان سال انجام شود، دوم: اعتباراتش باید حتماً در چارچوب اعتبارات دستگاه تأمین شود، همچنین در هر پروژه باید ذینفعان مشخص باشند و اینکه چه نفعی خواهند برد. پروژه باید زمان‌بندی و فازبندی داشته باشد. زیر پروژه ها باید موازی هم پیش برود.

وی با اشاره بر اهمیت زود بازدهی برخی از پروژه‌ها گفت: در سال جاری هدف‌گذاری کوتاه‌مدت مدنظر است. تا پایان سال ۹۵ حتماً ۷۵۰۰ واحد تولیدی به بهره‌برداری برسد، برنامه‌های توسعه‌ای جدا از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی دیده نشود .بحث قلعه گنج بحث موفقی بود توانمندسازی و توسعه محلی شکل گرفت و در امتداد این مناطق ۸ گانه بر اساس تجانسی که بین مناطق بوده تعریف شدند.می‌خواهیم مدیریت را به بخش خصوصی بدهیم کار خیلی ویژه‌ای هست بحث منطقه بندی به تقویت شهرداری‌ها می‌انجامد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=1286
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.