فضای کسب و کار را با حضور شرکت های خصوصی پررونق کنیم

احمد انارکی محمدی افزود: شرکت های خصوصی به طور معمول در مقیاس های کوچک و متوسط دسته بندی و با تدابیر، انگیزه، بررسی، مدیریت و سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد می شود که البته ممکن است در برخی فازها از تسهیلات بانکی نیز استفاده کنند.
به اعتقاد این نماینده مجلس، زمانی که مدیریت، استراتژی و عملکردها توسط بخش خصوصی انجام می گیرد حداکثر بهره وری بدست خواهد آمد و شرکت های خصوصی در محیط مطلوب و ایمن به کسب و کار و فعالیت می پردازند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه شاید یکی از مهمترین تفاوت کشورهای جهان سوم در حال توسعه و توسعه یافته، رتبه بهبود فضای کسب و کار باشد گفت: در جایی که فضای کسب و کار مناسب، اخذ مجوزها سریع و ارائه امکانات کم هزینه باشد بخش خصوصی اقدام به سرمایه گذاری می کند و پر تلاش ظاهر می شود.
وی اضافه کرد: از آنجا که روند تاسیس و شکل گیری شرکت های خصوصی سریع است به همان نسبت سریع تر هم ایجاد اشتغال می کند و به دلیل اینکه از منابع غیر دولتی استفاده می کنند فشاری بر گردن دولت ها نمی گذارند.
آن طور که ایرنا نوشته نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی افزود: شرکت ها می توانند با فعالیت مناسب و ایجاد کسب و کارهای مختلف به سودآوری رسیده و از محل پرداخت مالیات ها، هزینه های اداره کشور و استانها را نیز بپردازند و در نهایت بخشی از مالیات ارزش افزوده به خود استانها بر می گردد.
انارکی محمدی نتیجه گیری کرد، در شرایط کنونی اقتصادی که هزینه های عمومی دولت بسیار بالاست و بودجه عمرانی کاهش می یابد بهترین راه برای توسعه و رونق اقتصادی میدان دادن به حضور شرکت های خصوصی است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت های خصوصی می توانند محل استفاده از فرصت های کارآفرینی باشند و گاه با کسب و کارهای نوپا بطور تصاعدی رشد کنند که در این صورت حجم ایجاد اشتغال آنها بسیار فراتر از تصور می شود.
وی با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی در تولید تجارت و بخصوص تولید دانش بنیان می تواند رشد مناسب بر درآمدهای کشور را رقم زند تصریح کرد: برای حضور بخش خصوصی در میدان تولید و توسعه کسب و کارها ایجاد بستر مناسب بسیار ضرورت دارد.
نایب رئیس مجمع نمایندگان کرمان تاکید کرد: در ابتدای ایجاد یک کسب و کار دموکراسی اداری به قدری زمان بر و هزینه زا است که توان را از بخش خصوصی می گیرد پس لازم است تمام ادارات استان با هماهنگی مناسب و در یک سامانه به ارائه مجوز، خدمات و ایجاد ریل مناسب برای حرکت های بخش خصوصی اقدام کنند.
انارکی محمدی با ابراز اینکه دیگر زمان ایجاد شرکت های دولتی و امیدواری به ایجاد شغل های دولتی گذشته ، گفت: باید از توان جوانان و سرمایه های بخش خصوصی در زمینه رشد توسعه ایران اسلامی استفاده کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18624
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.