فعالیت ۷۰۰ مرکز آموزشی آزاد در کرمان

به گزارش مهر، محمدرضا جهانگیری با اشاره به وجود پنج هزار حرفه و شغل در کشور اظهار کرد: افراد علاقمند می توانند در یکی از این حرفه شغل ها مشغول شوند.

وی با اشاره به اینکه در فنی و حرفه ای بحث پی گیری مهارت آموزی و ارتقاء مهارت افراد دنبال می شود، افزود: در بیش از ۲۴ مرکز آموزش فنی حرفه ای ثابت دولتی و بیش از ۷۰۰ مرکز آموزشی آزاد بحث مهارت آموزی به افراد علاقمند انجام می شود.

جهانگیری گفت: به دانش آموزان و دانشجویان توصیه می شود که در تابستان و اوقات فراغت براساس علایق و استعدادهایشان مهارت های مورد نیاز بازار کار و جامعه را فراگیرند تا در آینده شانس اشتغال خود را افزایش پیدا کند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی با توجه به محدودیت منابع آب و خاک ظرفیت اشتغال پایین است، افزود: ظرفیت خوبی در اشتغال استان کرمان در بحث خدمات و صنعت وجود دارد.

جهانگیری با اشاره به آموزش ۵۰۰ حرفه و شغل در استان کرمان گفت: در حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی که مورد نیاز بازار کار است آموزش ها ارائه می شود. وی تصریح کرد: همچنین آموزش های کارآفرینی در فنی و حرفه ای ارائه می شود و افراد دارای استعداد کارآفرینی بتوانند برای خود و دیگران ایجاد شغل کنند.

وی گفت: ۷۵ درصد ساعت های آموزش فنی و حرفه ای عملی است تا پنجه های فرد برای بازار کار کارآمد شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29649
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.