قاچاق سوخت در کرمان کاهش یافت

محمدجواد فدائی روز یکشنبه در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان افزود: مصرف نفت گاز در آذرماه نیز 7.8 درصد کاهش داشته است، که نشان می دهد به همین میزان از خروج این فراورده از استان جلوگیری شده است.
وی بر بررسی نحوه حفاظت از خطوط لوله و مخابرات نیز تاکید کرد و ادامه داد: بر اساس مصوبه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان، واردات محصولات کشاورزی در زمانی که تولید زیاد این محصولات در استان انجام شده، ممانعت شود.
به گزارش ایرنا، استاندار کرمان گفت: همچنین در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان مقرر شد از محل اعتبارات این کمیسیون، اعتباری برای تکمیل و تجهیز آزمایشگاه اداره کل استاندارد اختصاص یابد.
فدائی اظهارداشت: در این نشست مقرر شد تا پایان سال جاری از خروج دام سبک و سنگین از استان جلوگیری شود و جا به جایی دام بدون مجوز دامپزشکی در بین شهرستان های استان نیز قاچاق محسوب می شود و در این بند شامل جا به جایی دام عشایر می شود اما شامل شتر نمی شود.
وی در ادامه بر انجام مصوبات نشست ها تاکید کرد و گفت: تمامی مصوبات باید بر اساس کار کارشناسی انجام شده و در نهایت اجرائی شوند و در ادامه با مدیرانی که اقدام لازم برای اجرای مصوبات را انجام ندهند، برخورد شود.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: اصل تصمیمات برای حل مشکلات مردم، جامعه و بخش تولید است و در این راستا باید نظرات مدیران درباره اصول، یکی شده و در ادامه تصویب و اجرائی شوند.
فدائی با اشاره به اینکه چون در کارها جدی نیستیم بخشی از مشکلات مردم حل نشده باقی می ماند، گفت: در نشست های آتی فرمانداران شهرستان های مربوطه نیز باید درباره عدم اجرای مصوبات کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گزارش دهند.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان نیز با تاکید بر اینکه در رابطه با سوخت بهترین و زیباترین کار در استان کرمان انجام شده است، گفت: ریگان در یک ماه 126 هزار لیتر سوخت مصرف می کرد که با اقدامات کنترلی انجام شده، این میزان به به 56 هزار لیتر رسید.
ابراهیم شهریاری افزود: در رابطه با دام نیز با کنترل های انجام شده از ورود بیماری های دامی به استان جلوگیری شد و در حال حاضر با خروج دام از استان روبرو هستیم.
وی تاکید کرد: در رابطه با کالاهای سلامت محور در استان کرمان به خوبی کار شده است و به ویژه در یکی از شهرک های کرمان با 450 واحد آرایشی و بهداشتی غیرمجاز که اغلب لوازم آرایشی خارجی و مضر برای سلامت جامعه عرضه می کرده اند، برخورد شده است.
شهریاری خاطرنشان کرد: کشفیات پلیس استان کرمان در سال جاری چندین برابر سال های گذشته بوده است و با تداوم این اقدامات، استان کرمان رتبه برتر کشوری در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به خود اختصاص خواهد داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=22869
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.