قیمت‌گذاری جدید نانوایی‌های آزادپز در هفته آینده

مجید نژادبیگلری، مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار کرمان‌نو با بیان اینکه نانوایی‌های آزادپز دارای مجوزی که در گذشته به نوعی از آرد نیمه‌یارانه‌ای استفاده می‌کردند و در حال حاضر از شرکت غله آرد مورد نیازشان را تامین می کنند مشمول قیمت‌گذاری جدید قرار می گیرند، اظهار کرد: با توجه به اینکه از اول دی‌ماه نانوایی‌های آزدپز، آرد مورد نیازشان را از سیستم غله و با قیمت هر کیلو 900 تومان دریافت می‌کنند معتقدیم این بخش از نانوایی‌ها دارند از یارانه دولتی استفاده می‌کنند از این‌رو باید مشمول قیمت‌گذاری جدید قرار گیرند.

نژادبیگلری افزود: این در حالی است که دولت در سال گذشته هر کیلو آرد را 1350 تومان خریداری کرده و به قیمت هر کیلو 900 تومان به کارخانجات آردسازی تحویل می‌داد و این بدان معناست که در حال حاضر دولت تفاوت آرد 1350تومانی به 900تومانی را دارد به صورت یارانه پرداخت می‌کند و وقتی برای کالایی یارانه پرداخت می‌شود باید برای آن کالا قیمت‌گذاری جدید تعیین شود.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان با اشاره به اینکه از دی ماه 88 که موضوع هدفمندی یارانه‌ها در حوزه نان مطرح شد تمامی نانوایی های آزادپز به هر شکلی می توانستند آرد مورد نیازشان را از هر جایی تهیه کنند، درباره کنترل این نانوایی‌ها افزود: از دو سه ماه قبل تصمیم بر این شد به خاطر اینکه آمار و کنترل دقیقی بر این واحدها صورت گیرد اعلام شده که دوباره بیایند در سیستم دولت تا بتوانند از این چرخه آردشان را تهیه کنند. بنابراین وقتی دارند از چرخه دولت آردشان را تهیه می‌کنند بدان معنی است که به نوعی از یارانه هم استفاده می‌کنند و وقتی از یارانه استفاده می کنند معتقدیم که قیمت نان این واحدها هم باید قیمت‌گذاری جدید شود. نژادبیگلری با بیان اینکه تا به الان قانونگذار اجازه قیمت‌گذاری جدید را نداده بود، افزود: وقتی که مشخص شد که این واحدها از سیستم غله دارند آردشان را تامین می‌کنند نامه ای از سوی معاون بازرگانی داخلی وزیر صمت صادر شده که بیان می کند این واحدها مشمول قیمت گذاری می شوند.

نژادبیگلری در خصوص قیمت‌گذاری های خودسرانه برخی از نانوانی‌های استان در ماه‌ گذشته گفت: در ماه گذشته برخی از نانوایی‌ها به خاطر مشکلاتی که در حوزه حمل‌ونقل و پرداخت هزینه دوبرابری تخلیه آرد برایشان پیش آمده بود اقدام به افزایش خودسرانه قیمت نان کرده بودند از این‌رو ما اعلام کردیم حداقل بیاییم برای این بخش از نانوایی‌ها که آزادپز هم بودند تعیین قیمت کنیم. وی افزود: تصمیم بر این است که هفته آینده در جلسه ستاد تنظیم بازار نانوانی‌های آزادپز تعیین قیمت شوند تا پس از آن قیمت‌گذاری جدید نیز اعلام شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=23995
1 نظر
  1. حسین از روستاهای سیرجان می گوید

    امروز مورخ ۹بهمن ۹۷ نانوایی های سیرجان خودسرانه ۵۰درصد به قیمت نان اضافه کردند ، این چه وضعشه توی کشور فقط استان کرمان باید اینکارها رابکنه ، ازمسئولان میخواهیم جلوی این وضع رابگیرن .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.