پرواز مرغ از سفره‌های کرمانی

قیمت‌گذاری مرغ در استان کرمان تحت نظر کمیته‌ای است که از چند اتحادیه تشکیل‌شده است. به گفته عرب‌آبادی دبیر این کمیته، قیمت در حال بازگشت تدریجی به میزان اولیه است. وی که مدیرعامل تعاونی مرغداران کرمان است علت بالا رفتن مرغ را افزایش کشوری قیمت دانست و تصمیمات این کمیته را وابسته بر قیمت بازار استان‌های هم‌جوار و وضعیت عرضه و تقاضا اعلام کرد.

مدیرعامل تعاونی مرغداران در مورد دلیل افزایش قیمت در کشور معتقد است متضرر شدن مرغداران به علت قیمت پایین باعث شده مرغداران دست از جوجه‌ریزی بکشند و کمبود فعلی مرغ به وجود آید که افزایش قیمت را در پی داشت.
عرب‌آبادی پیش‌بینی قیمت را با توجه به وضعیت بازار غیرممکن اعلام کرد.

مهدی بنی‌اسدی - مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام
مهدی بنی‌اسدی – مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام

مهدی بنی‌اسدی مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام در این زمینه به «کرمان نو» می‌گوید این مجموعه وظیفه عرضه مرغ منجمد را بر عهده دارد تا بخشی از نیاز بازار برطرف شود و قیمت مرغ گرم به حد معقولی برسد. بنی‌اسدی با تأکید بر وجود مرغ منجمد به‌ اندازه کافی در کشور، ذخیره مرغ منجمد در استان را با وجود توزیع ۳۰۰ تن از آن حدود ۵۰۰ تن اعلام کرد و گفت مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام در زمینه علل افزایش قیمت معتقد بود قیمت مرغ درگذشته بیش‌ از حد پایین بوده و با اشاره به صحبت مسئولین و متولیان گفت قیمت باید بین هفت تا هفت هزار و ۵۰۰ تومان باشد تا برای تولیدکننده صرفه مالی داشته باشد.

او همچنین مواردی همچون افزایش قیمت جوجه، افزایش تقریباً ۶۰ درصدی قیمت ذرت و گرمی هوا که باعث کاهش وزن مرغ‌ها می‌شود را از علل اصلی افزایش قیمت دانست.

بنی‌اسدی با بیان اینکه قیمت مرغ گرم رو به کاهش است، پیش‌بینی می‌کرد که با خنک شدن هوا و کاهش نقدینگی مردم در مهرماه، قیمت مرغ کاهش قابل‌توجهی خواهد داشت اما نه در این حد که مجدداً به شش هزار تومان برگردد.

قیمت امروز مرغ گرم هشت هزار و 600 تومان به ازای هر کیلوگرم بود که در چند روز گذشته مقداری کاهش داشته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=1760
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.