لزوم ایجاد بستر صادرات و فرآوری محصولات کشاورزی ارزوییه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: توسعه کشت گیاهان داروئی شهرستان ارزوئیه با ایجاد بستر صادرات و فرآوری امکان پذیر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی این شهرستان ۱۰ هکتار است و گیاهان دارویی مستعد در این شهرستان شامل زیره، بابونه، ارقام نعنا، به لیمو، آویشن، گل انار فارسی، زعفران، گل محمدی، زرشک، مرزنجوش، کبر و آلوئه ورا است.

اوافزود: تعداد وتنوع گیاهان دارویی قابل کشت در این شهرستان بیش از ۱۰ گونه گیاهی است.

امیری با بیان اینکه میزان اشتغالزایی کشت گیاهان داروئی ۲ تا ۵ نفر در هکتار است، افزود: متاسفانه در این شهرستان کارخانه‌ای برای فرآوری موجود نیست و صادرات در این زمینه صورت نمی‌گیرد و در صورتیکه امکان صادرات محصولات فراوری شده گیاهان داروئی فراهم شود، جهش اقتصادی و گام موثری در توسعه این صنعت ایجاد می‌شود.

او گفت: اعطای تسهیلات به کشاورزان متقاضی، برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی جهت ترغیب کشاورزان در سطح شهرستان واستفاده از تجارب تولیدکنندگان گیاهان دارویی استان فارس در بین کشاورزان از جمله کار‌های انجام شده برای ترویج وترغیب کشت گیاهان داروئی در این شهرستان بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=31751
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.