ماجرای برداشت از حساب سپرده گذاران موسسه نور

در دو روز گذشته پیامکی مبنی بر برداشت پول از حساب به برخی سپرده گذاران موسسه نور ارسال شد.

یکی از مشتریان این موسسه به «کرمان نو» می گوید عصر سه شنبه پیامکی از موسسه نور مبنی بر برداشت 20 میلیون تومان از حسابی که در این موسسه داشتم، برایم آمد اما دو ساعت بعد پیام دیگری مبنی بر بازگشت پول به حسابم ارسال شد.

این اتفاق برای برخی دیگر از مشتریان این موسسه هم رخ داد و موجب شد برخی مشتریان از ترس ورشکستگی، به شعب نور مراجعه و نسبت به برداشت پولشان اقدام کنند.

موسسه نور اما در دو اطلاعیه جداگانه در این خصوص توضیح داد. در اولین اطلاعیه که عصر دوشنبه منتشر شده، روابط عمومی این موسسه اعلام کرد که بنا به دلایل فنی و تست سیستم سامانه بانکی جدید نوران؛ برای تعداد محدودی از مشتریان حساب جدید افتتاح گردیده و موجودی حساب پیشین به حساب جدید منتقل گردیده است.

در این اطلاعیه تاکید شده که هیچ‌گونه نگرانی بابت این رخداد وجود نداشته و در اسرع وقت سپرده جابجا شده به حساب قدیم بازگردانده خواهد شد.

یک ساعت بعد موسسه نور در اطلاعیه دیگری اعلام کرد که اختلال مقطعی یک ساعته پیش آمده در حساب مشتریان این موسسه که به دلیل بروزرسانی نرم افزار جدید رخ داد، رفع و اصلاح شد و هیچگونه مشکل و جای نگرانی نیست.

با این حال صبح امروز همچنان برخی سپرده گذاران با مراجعه به برخی شعب خواهان برداشت پولشان بودند.

مشاهدات خبرنگار «کرمان نو» از چند شعبه در شهر کرمان حاکی از آن است که مشکلی در برداشت پول وجود ندارد و سپرده گذاران به راحتی به پول خود رسیدند، به همین جهت عده ای از مشتریان از تصمیم خود مبنی بر برداشت پول خود از موسسه نور منصرف شدند.

اگرچه نام موسسه نور در لیست موسسات مالی و اعتباری مجاز بانک مرکزی قرار دارد اما مشکلات پیش آمده برای موسسه مالی و اعتباری کاسپین که از قضا نام این موسسه هم در لیست موسسات مالی و اعتباری مجاز قرار داشت، شک و تردید در این زمینه را زیاد می کند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14725
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.