مجوز معادن شن و ماسه فعال کرمان سه ساله شود

به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی شامگاه شنبه در نشست شورای معادن استان افزود : همچنین معادنی که پیشنهاد استفاده از ظرفیت 20 درصد معافیت حقوق دولتی را دارند، می‌توانند طرح‌های خود را به کارگروه تخصصی شورای معادن استان ارائه دهند تا مورد بررسی قرار گیرند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان در این نشست با اشاره به سهم 3.4 درصدی استان از تولید ناخالص داخلی کشور عنوان کرد: حدود 40 درصد این سهم در بخش صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود و تلاش داریم آن را در پایان برنامه ششم به 48 درصد افزایش دهیم.
مهدی حسینی‌نژاد اهداف کلان حوزه معدن استان کرمان را افزایش ذخایر و تامین آتی مواد معدنی، بهینه‌سازی بهره‌برداری از ذخایر موجود مواد معدنی مهم و راهبردی استان و ارتقای سطح ایمنی، بهداشت و محیط زیست در معادن استان برشمرد.
وی ادامه داد: از ظرفیت‌های خوب شورای معادن، تامین منابع مالی از مسیر قانونی است که طبق پیش‌بینی‌های انجام گرفته، امکان وصول 250 میلیارد تومان از این طریق برای استان در سال جاری وجود دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان همچنین از نقشه‌برداری 200 معدن با سیستم جدید پهبادی خبر داد.
وی ادامه داد: از محل تخصیص 15 درصد از حقوق دولتی، پیگیری پروژه‌های زیرساختی 80 میلیارد ریالی را در برنامه داریم.
براساس این گزارش، درخواست شرکت کانی فراوران برای تمدید 3 ماهه قرارداد ادامه روند حفاری در محدوده معدنی مس ظفتک ریگان که به دلیل سیلاب و بارندگی‌های اخیر مختل شده بود، مورد موافقت اعضای شورای معادن استان کرمان قرار گرفت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27350
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.