مدارس حاشیه خطوط راه‌آهن کرمان ایمن‌‌سازی شد

به گزارش ایرنا، فرهنگ سازی ایمنی و استفاده از قطار در مدارس مناطق حاشیه خطوط ریلی ضروری است که در این میان کارشناسان فنی اداره کل راه آهن با حضور خود در یکی از مدارس حاشیه خطوط راه آهن آموزش های ایمنی و استفاده از قطار را آموزش دادند و دانش آموزان را در خصوص عواقب نزدیک شدن به قطار و خطرات سنگ پرانی و دیگر مسائل ایمنی آگاه کردند.
این آموزش ها توسط سرپرست معاون فنی سیر و حرکت و ناوگان و رئیس گروه ایمنی و بسته های آموزشی ارائه شد.
شهروندانی که در حاشیه خطوط ریلی زندگی می کنند باید به چند نکته مهم از جمله موارد زیر توجه کنند.
والدین نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که حریم راه‌ آهن برای بازی کودکان خطرساز است به آنان بیاموزیم که برای ایمنی بیشتر هنگام عبور از خط آهن از زیرگذر یا روگذر و یا محل‌ های مجاز استفاده کنند.
همچنین والدین به ‌منظور حفظ جان کودکان خود، پیامدهای ناشی از حضور آن ‌ها در حریم راه ‌آهن را به فرزندان خود یادآور شوند زیرا قطار قادر به توقف سریع نبوده لذا برای حفظ ایمنی هیچ‌ گاه نباید در مسیر حرکت قطار قرار بگیرند.
رانندگان وسایل نقلیه نیز هنگام عبور از گذرگاه ‌های هم ‌سطح توجه داشته باشند که ترمز سریع و تغییر مسیر برای لکوموتیوران قطار امکان ‌پذیر نیست لذا در گذرگاه‌ ها همواره حق تقدیم با عبور قطار بوده و هرگونه بی ‌احتیاطی از سوی رانندگان وسایل نقلیه می‌ تواند به وقوع حادثه ناگوار منجر شود.
متأسفانه در برخی مناطق مسکونی مجاور خطوط راه‌ آهن، برخی افراد با سنگ‌ اندازی به‌ قطارها با شکستن شیشه‌ های قطار هم جان مسافران را در معرض خطر قرار می ‌دهند و هم به سرمایه ملی زیان وارد می‌ کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27380
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.