مشکل تامین لاستیک خودروها در کرمان رفع شد

محمدرضا خواجویی روز گذشته در نشست خبری در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: از ابتدای مهرماه تاکنون 20 هزار و 510 حلقه لاستیک برای خودروهای سنگین به استان کرمان وارد شده است.
وی با بیان اینکه استان کرمان از نظر تعداد خودروهای سنگین با داشتن 12 هزار و 500 واحد حمل بار رتبه دهم کشور را دارا است اظهار داشت: این استان در تعداد لاستیک جذب شده جزو چهار استان نخست کشور اما نسبت به سهم هر کامیون از لاستیک های توزیع شده رتبه نخست کشور را دارد.
به گزارش ایرنا، معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه 8 هزار و 180 حلقه نیز برای خودروهای سبک نیز جذب شده است ادامه داد: لاستیک حمل و نقل مسافر در سامانه راهداری به میزان هفت هزار و 300 حلقه در حال توزیع است.
وی عنوان کرد: امسال توزیع لاستیک نسبت به سال 96 بیش از 2 برابر بوده که علت آن جَو روانی و تقاضای کاذب فقدان محصولات در بازار به وجود آمده است.
خواجویی افزود: لاستیک های تامین شده با نرخ ارز دولتی بوده و با قیمت مناسب به بازار عرضه می شود.
وی با بیان اینکه هیچگونه کمبود کالا در استان کرمان وجود ندارد و تمامی محصولات به وفور در این استان موجود است گفت: تمامی کالاهای اساسی به صورت روزانه در بازار کنترل می شوند.
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: بیش از هشت هزار تن موجودی برنج از طریق اداره غله استان کرمان اکنون جذب شده است و گوشت گرم مصرفی نیز به صورت روزانه از کشورهای دیگر وارد می شود.
وی با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا گفت: کمبودی در تامین میوه، آجیل و شیرینی برای شهر کرمان وجود ندارد و نرخ 29 کالای اساسی ازجمله میوه، اجناس کالا و خدمات توسط بازرسان این سازمان رصد و افزایش قیمت ها مصوب می شوند.
پرونده های تخلف صنفی در استان کرمان 78 درصد رشد داشته است
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست گفت: تشکیل پرونده های تخلف در واحدهای صنفی شهرستان کرمان امسال نسبت به سال گذشته بیش از 151 درصد و در استان بیش از 78 درصد افزایش یافته است.
محسن میرزایی تصریح کرد: ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده در شهرستان کرمان بیش از 68 میلیارد ریال و در استان 93 میلیارد ریال بوده که افزایش زیادی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.
وی بیان کرد: در 8 ماه نخست امسال در شهرستان کرمان 23 هزار و 215 واحد صنفی و در سطح استان 45 هزار و 800 واحد مورد بازرسی قرار گرفته است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به افزایش تخلفات در واحدهای صنفی افزود: سال قبل در شهرستان کرمان 2 هزار و 594 مورد تخلف و در سطح استان چهار هزار و 972 تخلف شده که در مدت یاد شده امسال در شهرستان کرمان 6 هزار و 527 پرونده تخلف و در سطح استان هشت هزار و 891 پرونده تشکیل شده است.
وی گفت: رسیدگی به شکایات مردمی طی سال جاری در شهرستان کرمان 2 هزار و 575 مورد و در استان چهار هزار و 271 مورد بوده است.
میرزایی عنوان کرد : در مبارزه با قاچاق کالا امسال 46 پرونده تشکیل شده که 109 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته و ارزش ریالی این پرونده ها 13 میلیارد ریال بوده و بیش از 74 درصد رشد یافته است.
وی اضافه کرد: بازرسی های ما در قالب گشت مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت و دستگاه های مرتبط ازجمله استاندارد، دانشگاه علوم پزشکی، دادستانی، تعزیرات بوده است.
کامیونداران استان کرمان طی امسال و سال گذشته در چند مرحله به علت گرانی لوازم یدکی ازجمله لاستیک و کمبود دستمزد از حمل بار خودداری کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=22019
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.