میدکو تهدیدی برای حوزه‌های آبی کرمان نیست

به گزارش کرمان‌نو، علی‌اصغر پورمند صبح امروز دوم بهمن‌ماه در آئین افتتاح کارخانه فولادسازی بردسیر که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صمت برگزار شد با بیان اینکه صنعت فولاد به دلیل اینکه یک صنعت آب‌بر است و از روز اول با چالش‌های زیادی مواجه بوده در خصوص اقدامات صورت‌گرفته برای کنترل میزان مصرف آب در این صنعت، اظهار کرد: برای صرفه‌جویی آب، میدکو دو سه اقدام را انجام داده است؛ اول اینکه تکنولوژی‌هایی را انتخاب کرده‌ایم که مصرف آب کمتری داشته باشد. دوم آنکه آب‌هایی که به سیستم وارد می شوند را مجدداً بازیافت می کنیم و سومین اقدام که از همه مهم تر است این است که در حال حاضر از شبکه فاضلاب استفاده می‌کنیم در حالی که همزمان متعهد شدیم در شهر کرمان و هم در زرند ضمن استفاده از شبکه فاضلاب روی تصفیه‌خانه‌ها نیز سرمایه گذاری کنیم. از این‌رو صنعت میدکو هیچ فشاری را به حوزه‌های آبی در استان کرمان وارد نخواهد کرد.

پورمند با اشاره به اینکه تلفیق تجربه و جوانی از دیگر سیاست‌های شرکت میدکو است، افزود: حدود 94 درصد پرسنل شرکت میدکو جوانان 30 تا 40ساله‌اند که تماماً از بومیان استان هستند. وی ادامه داد: طراحی، راه‌اندازی و بهره‌برداری تک‌تک فعالیت مربوط به فولادسازی که جزو سخت‌ترین صنایع در دنیا به شمار می رود نیز توسط همین جوانانی صورت می گیرد که بومی و دانش‌آموخته دانشگاه های استان کرمان هستند.

مدیرعامل میدکو از نبود وجود برند مطرح ایرانی در جهان انتقاد کرد و افزود: میدکو یک بنگاه بزرگ اقتصادی صد در صد خصوصی و سهام عام با 1.5 میلیون نفر سرمایه گذار مستقیم و غیرمستقیم است از این‌رو باید تلفیق توانمندی‌های مالی و فنی برای به‌وجود آمدن بنگاه‌های بزرگ داشته باشیم. پورمند در پایان صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: میدکو می‌تواند یک پلت‌فورم باشد که از این مدل می‌توانیم کشور را به توسعه لازم برسانیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=23688
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.