سرپرست سازمان «صمت»: استخراج زغال‌سنگ اقتصادی نیست

به گزارش «کرمان نو» حسینی‌نژاد در پاسخ به خبرنگار پیام ما در خصوص مدت سرپرستی وی بر سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت صحبت این بوده که سه تا چهار ماه در خدمت سازمان باشم تا تصمیم‌گیری‌های بعدی انجام شود. وی همچنین سرپرستی خود را هماهنگ شده اعلام کرد و گفت دو هفته پیش در این زمینه با استاندار جلسه داشتم.
حسینی نژاد از عمل به برنامه‌ای خبر داد که اوایل دولت تدبیر و امید در چارچوب وزارتخانه تدوین‌ شده و تأکید کرد تغییری در روند موجود ایجاد نخواهد شد.

سرانجام معدن «کوه شاه» چیست؟

سرپرست سازمان «صمت» – صنعت،معدن،تجارت – در خصوص بازگشایی معدن «کوه شاه» که حدود دو سال پیش با تجمع و مخالفت مردم به دلیل مشکلات زیست‌محیطی بسته شد به «کرمان‌نو» پاسخ شفافی نداد و توپ را در زمین کارگروه رفع موانع تولید انداخت و تعین تکلیف این موضوع را وظیفه این کارگروه دانست.

حسینی‌نژاد در پاسخ به سؤال دیگر «کرمان نو» در خصوص پرداخت‌های معوق صنایع و معادن به کارگران، عدم مطالعات کافی در زمان احداث این واحدها را علت اصلی این مشکل دانست.
با وجود مشکلات این‌چنینی در این زمینه حسینی‌نژاد مدیریت انجام‌شده را به دلیل وجود نداشتن چالش آن‌چنانی قابل‌قبول دانست و بر مصائبی همچون عدم توانایی صادرات و واردات را در این زمینه مؤثر دانست.

حسینی‌نژاد معتقد بود رئیس سابق این سازمان به دلیل اعتقاد به این‌که یک مدیر مدت‌زمان خدمت مفیدی دارد و برنامه‌هایش را بیش از دو سال نمی‌تواند عملی کند استعفا داده و بحث استعفا را از شهریور سال گذشته مطرح کرده است. او مخالفت وزیر را دلیل ابقای سلطان‌زاده در یک سال گذشته اعلام کرد.

در خصوص تأمین آب صنایع مختلف استان از جمله فولاد بوتیا سرپرست جدید این سازمان می‌گفت برنامه‌ریزی فعلی برای انتقال کلان آب از هرمزگان به کرمان است.

استخراج زغال‌سنگ اقتصادی نیست

معاون سابق معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت حل مشکلات فراوری زغال‌سنگ در آینده نزدیک را وعده داد، وی در خصوص مشکلات صنعت زغال‌سنگ، عدم پیگیری جدی فرآوری صنعت زغال‌سنگ در استان علی‌رغم شروع بهره‌برداری در سال‌های ۵۴ تا ۵۶ را باعث به وجود آمدن شرایطی دانست که شرکت ذوب‌آهن اصفهان تنها خریدار زغال‌سنگ کرمان باشد.
وی با اشاره به اینکه استخراج زغال‌سنگ به‌تنهایی در هیچ جای دنیا اقتصادی نیست تأکید داشت که فرآوری زغال‌سنگ که ارزش‌افزوده در پی دارد اقتصادی است، که ما در استان نداشتیم.

حسینی‌نژاد در این نشست بر بهره‌وری بالاتر بخش خصوصی و عدم خام فروشی نیز تأکید داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=2207
1 نظر
  1. […] شش روز پس از گلایه‌های حسینی‌نژاد سرپرست جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت مبنی بر این‌که […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.