هیچ کمبودی از بابت تامین کالاهای اساسی در استان کرمان وجود ندارد

عباس سعیدی در این باره اظهار داشت: بخش کشاورزی در کشور مسئول تامین غذای جامعه و تامین امنیت غذایی است و در عین حفاظت از محیط زیست باید بخش کشاورزی مورد توجه قرار گیرد تا سلامت و امنیت غذایی جامعه تامین شود.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به اینکه قسمت زیادی از محصولات کشاورزی در استان کرمان تولید می‌شود و در پرتقال پسته، خرما و غیره امکان صادرات نیز داریم گفت: نیاز مصرف داخل و نیاز واردات و صادرات محصولات توسط جهاد کشاورزی شناسایی می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه در آستانه نوروز 98 قرار داریم و طبیعی است که جنب و جوشی در بازار برای خرید کالاها به‌ویژه کالاهای اساسی ایجاد شده است افزود: در تولید بعضی محصولات کشاورزی در استان کاملا خودکفا هستیم و در اداره کل غله کالاهای اساسی مثل روغن، برنج و غیره ذخیره‌سازی می‌شود تا در زمان نیاز و بحران در جامعه توزیع شود.

وی با اشاره به اینکه اداره کل پشتیبانی امور دام نیز که از زیرمجموعه‌های وزارت جهاد کشاورزی است مسئول ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی را برای مواقع بحرانی در برنامه دارد خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر ذخایر استراتژی استان کرمان کامل است و هیچ کمبودی در تامین کالاهای اساسی استان نداریم.

سعیدی با اشاره به اینکه شکر در حال حمل به استان بوده و امروز 500 تن شکر به استان وارد شده است تاکید کرد: هیچ نگرانی از بابت تامین کالاهای اساسی مانند گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج و غیره در استان کرمان وجود ندارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=25778
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.