پورابراهیمی در کمیته برنامه‌ریزی کرمان:برخی علاقه‌مندند مشکلات را گردن دشمن بیندازند

در این جلسه فرماندار کرمان ضمن ناکافی خواندن بودجه شهرستان از نمایندگان خواست با توجه به موقعیت ملی که دارند یاریگر شهرستان باشند.
توحیدی در ادامه اضافه کرد که بودجه امسال شهرستان ۸۱ میلیارد و دویست میلیون تومان می باشد و مشخص است که این رقم قابل توجهی نیست. از نمایندگان شهرستان که خوشبختانه جزو مدیران ملی هستند تقاضا دارم ما را راهنمایی کنند، از فرصتهای ملی استفاده کنیم. با توجه به این که شما به عنوان روسای کمیسیون آموزش و اقتصاد در جلسات ملی متعدد شرکت دارید و از ارقام ردیف بودجه ملی مطلع می شوید، شهرستان را هدایت کنید، تا از این امکان برای بهبود وضع زندگی مردم استفاده شود.
توحیدی در ادامه گفت که از این ۸۱ میلیارد تومان هم بخش اعظمش تکالیفی است که قانونگذار برعهده ما گذاشته است. پس برای استفاده از این مبلغ نیز دست ما باز نیست، بودجه خالص محدودی در اختیار ماست .
وی همچنین خطاب به مدیران شهرستان گفت که رئیس هر اداره باید آگاهترین فرد به بودجه دستگاه خود و پیشرفت فیزیکی پروژه های عمرانی باشد، از بعضی دستگاهها در این زمینه گله‌مندیم.
در ادامه جلسه پورابراهیمی با اشاره به اینکه نتایج اقتصادی مورد انتظار پس از برجام بدست نیامد، اظهار داشت که این عدم رضایت از نتایج برجام را در صحبتهای رئیس جمهور ، وزیرمحترم خارجه و رهبری معظم شاهد هستیم. و درکنار اتفاقات خوب برجام این کاستیها را هم داریم که البته دولت مجدانه پیگیر حقوق ملت هست . اما در عرصه میدانی مشکلات اقتصادی همچنان پابرجاست.
نماینده کرمان می‌گوید که در این شرایط سخت اقتصادی اگر مثل گذشته کار کنیم، همان نتایج همیشگی را که در این ۳۷ سال داشتیم، میگیریم .نرخ رشد اقتصادی در ۵ سال گذشته ۲درصد بوده، وضعیت بیکاری هم نگران کننده است، ما می توانستیم بهتر از این در کشور عمل کنیم.

پور ابراهیمی اظهار داشت که امروز شاخصهای ما شاخصهای مطلوبی در اقتصاد نیست. حالا سهم دشمن در نرسیدن به این شاخصهای مطلوب چقدر است ؟ من اعتقادم این هست که بخش عمده مربوط به داخل کشور است.
رئيس کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید که بعضی علاقه‌مند هستند مشکلات را گردن جریان دشمن بیندازند، گردن امریکا، بله آنها سهمی دارند. آنها تا زمانی ما پای انقلاب و امام ایستادیم، پای ولایت ایستادیم، حتما با ما دشمنی می‌کنند.
وی بر این اعتقاد است که این خوش خیالی است که برخی فکر می کنند مثلا با دشمن دست دادند و خندیدند، دشمن از دشمنی دست بر می دارد. نه ترکیه را بببینید چقدر هم پیمانی کرد، حالا هم پیمانان ترکیه علیه حکومت ترکیه کودتا کردند.
نماینده کرمان می‌گوید که سهم دشمن مشخص، ما باید مقابل دشمن اقدامات دفاعی کنیم. اما سهم خودمان چی؟ باید اقدامات اصلاحی داشته باشیم با تغییر ساختارها، اگر ساختارها عوض شود، اتفاقی می‌افتد. خوشبختانه اخیرا بعضی اختیارات وزرا به استانها تفویض شد.
پورابراهیمی اظهار داشت که در بخش نفت اقدام بزرگی انجام شد، یک موفقیت دولت و نظام داشتند. برای اولین بار در تاریخ کشور سهم نفت در بودجه به ۲۵ درصد رسید، البته خیر و برکتش بواسطه تحریم است. تا الان میانگین درآمدهای کشور روی نفت بوده که حدود ۷۰ درصد از مجموع منابع بودجه را به خود اختصاص می داد.
پورابراهیمی در ادامه گفت: «چرا امروز رکود داریم؟ چون بودجه عمرانی اجرایی نمی شود. مثلا در شهر کرمان هر میزان پروژه عمرانی انجام دهید، رونق را به اقتصاد بر می گردانید. پیمانکار می آید، پیمانکار کارگر می آورد، کارگر درآمد دارد. کارگر می رود بازار، جریان حرکت شروع می شود. پس یکی از مولفه های خروج از رکود، اجرایی شدن بودجه های عمرانی است.»
لازم به ذکر است در این مراسم دکتر زاهدی نیز حضور داشت و در جملات کوتاهی گفت که تلاش خواهیم کرد امسال هم مثل گذشته اعتباراتی از بیرون استان جذب کنیم و در این زمینه خدمتی بتوانیم انجام دهیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=2074
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.