پیوستن شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه به بازار دوم فرابورس

منصور سلطانی  رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه  گفت: قیمت سهام این شرکت که در حال حاضر  ۳۱۰ تومان است پتانسیل دارد تا ۴۰۰ تومان رشد کند.

وی ادامه داد:  EPS سال ۱۳۹۵ بالای ۹۰ درصد تحقق پیدا کرده است.  EPS تلفیقی ۸۰ تومان و EPS شرکت اصلی صد تومان بوده است. همچنین NAV شرکت بر اساس آخرین محاسبات چیزی حدود ۷۰۰ تومان است که برآورد کرده‌ایم که این رقم در سال ۱۳۹۷ به ۱۰۰۰ تومان برسد.

وی افزود: این سهم قابلیت نقد قابلیت نقدشوندگی و شفافیت خوبی دارد که بر همین مبنا توانسته از بازار پایه به بازار دوم بیاید امیدواریم که سرمایه‌گذاری مس سرچشمه خیلی سریع به بازار اول برود، البته اینکه این نماد به بورس برود یا نه مربوط به تصمیم گیری‌های بعدی است.

رئیس هئیت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه اضافه کرد: موضوعاتی که می‌تواند  وضعیت بازار را تغییر دهد انتخابات و شرایط سیاسی است. من به این موضوع چندان بدبین نیستم چرا که سرمایه‌گذاری در بازار پول محدودتر شده و بازار سرمایه جای خوبی برای سرمایه‌گذاران بلندمدت است به افرادی که دید کوتاه مدت در بازار سرمایه دارند توصیه می‌کنم دیدی بلند مدت داشته باشند.

سلطانی افزود: کسانی که سهام شرکت مس را دارند نگران سرمایه شان نباشند مشکلاتی که در رابطه با سرمایه‌گذاری می‌تواند وجود داشته باشد مربوط به مشکلات سیاسی است که خوشبختانه در سال ۱۳۹۵ و بعد از انجام این موضوع برطرف شد، البته نه اینکه این موضوع کاملاً رفع شده باشد ولی تا حد خوبی برطرف شده است.

وی ادامه داد: تعیین قیمت مس از بازارهای جهانی و بازار کالا تبعیت می کند. محصول کاتد مس نسبت به کالاهای دیگر در دنیا افت شدیدی داشت به طوری که از مسِ ۱۰ هزار دلاری به ۳ هزار دلار رسیده است در سال 1394 سال سختی برای شرکت مس از بابت تامین مالی و  نقدینگی بود و سال 1395 با توجه به برجام که امکان نقل و انتقالات پولی رخ داد، شرکت، امروز شرایط بهتری دارد و از نظر وضعیت نقدینگی و تامین مالی و همچنین فروش شرکت بهتر است.

علی ارجمندی – مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه – نیز در ادامه این مراسم در قسمتی از صحبت هایش گفت: شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه در مهرماه ۱۳۶۶ با سرمایه ۱۱۰ میلیون ریال تشکیل شد و سرمایه فعلی شرکت ۱۶۰ میلیارد تومان است که قرار است با توجه به مجوزهایی که گرفته شده به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

گفتنی است ۵۶ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه متعلق به صندوق بازنشستگی و ۷.۸ درصد متعلق به آینده اندیشان است، همچنین ۳۵.۳ درصد متعلق به حدود ۶۰۰۰ اشخاص حقیقی است که تعداد زیادی از آنها بازنشسته این شرکت هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=10881
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.