کاهش 50درصدی کشتار دام در کشتارگاه‌های کرمان| تدابیر جدید در راه است

حسین رشیدی، مدیر کل دامپزشکی شمال استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار کرمان‌نو با بیان اینکه میزان کشتار کشتارگاه‌های استان کرمان بیش از 50 درصد کاهش یافته است، درباره علت این کاهش اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مواردی که در خصوص کمبود گوشت و کاهش کشتار مطرح است بحث قاچاق و خروج دام از استان است.

رشیدی با اشاره به اینکه باید بپذیریم همزمان با افزایش قیمت بسیاری از کالاها، قیمت دام و قیمت گوشت هم مستثنی نبوده، افزود: همان‌طور که می‌دانید با افزایش قیمتی که در نرخ ارز به وجود آمده برای یکسری از دلالان و قاچاقچیان دام مقرون‌به‌صرفه هست که دام را از کشور خارج کنند، از این‌رو باید در مرزهای استان کنترل بیشتری صورت گیرد.

مدیر کل دامپزشکی شمال استان کرمان به جلسه‌ای که امروز در خصوص قاچاق دام و کمبود گوشت به ریاست استاندار برگزار شده بود اشاره کرد و افزود: در این جلسه علاوه بر تدابیری که شرکت پشتیبانی امور دام استان از جمله واردات گوشت و دام زنده درنظر گرفته، وزارت جهاد کشاورزی نیز برنامه‌هایی در خصوص واردات دام، واردات گوشت گرم و واردات گوشت منجمد در دستور کار دارد که قرار است به نحو کنترل‌شده‌ای در اختیار تعاونی‌ها و نیز صنف قصابان گذاشته شود تا بتوانند نیاز مردم استان را تامین کنند.

رشیدی به نقش نیروی انتظامی در مراقبت و کنترل بیشتر در مرزهای استان تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه استان کرمان نزدیک به استان‌های مرزی هرمزگان قرار دارد حساسیت موضوع بیشتر است. از این‌رو در جلسه امروز تصمیم گرفته شد تا نیروی انتظامی مراقبت‌های جدی و بیشتری نسبت به خروج دام از استان داشته باشد.

رشیدی افزود: در این جلسه همچنین مقرر شد تا دام قاچاقی که در خروجی‌های استان توسط نیروی انتظامی ضبط و ثبت می‌شود از طریق سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف و در اختیار صنف قصابان استان گذاشته شود.

مدیر کل دامپزشکی شمال استان کرمان تاکید کرد: در جلسه امروز تصمیم گرفته شد دام‌های قاچاقی که از سوی نیروی انتظامی توقیف می‌شوند اگر نظر سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر دام مولد تشخیص داده شد دام‌ها به دامداری‌ها بازگردانده شوند و اگر دام‌ها پرورای هستند جهت کشتار تحت نظر وزارت جهاد کشاورزی در اختیار صنف کشتار قرار گیرد.

این مقام مسوول ابراز امیدواری کرد با اجرایی‌شدن اقدامات و تدابیر اندیشیده‌شده تا حد زیادی مساله کمبود گوشت استان برطرف ‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=25248
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.