کرباسیان: مشکل آب استان کرمان در بلند مدت حل می شود

وزیر اقتصاد و دارایی پیرو سفرش به کرمان گفت: کرمان در بحث انتقال آب استان از نظر تامین منابع مالی و پیشرفت فیزیکی از برنامه زمان بندی جلوتر است که می تواند این مهم در بلند مدت مشکل آب استان کرمان را حل کند.

مسعود کرباسیان با اشاره به اینکه استان کرمان صنایع انحصاری بزرگ از جمله مس، فولاد، سنگ آهن و نیز کشاورزی منحصر به فردی دارد که همه این ظرفیتها باید در مسیر توسعه استان بیش از پیش به کار گرفته شود اظهار کرد: کم آبی یکی از چالش های بزرگ کشور و به ویژه استان کرمان است که خوشبختانه در استان کرمان در بحث انتقال آب استان از نظر تامین منابع مالی و پیشرفت فیزیکی از برنامه زمان بندی جلوتر است که می تواند این مهم در بلند مدت مشکل آب استان کرمان را حل کند.

وی با تاکید بر اینکه استاندار کرمان تاکنون برای درخواست بودجه ای فراتر از لایحه سالانه به ما مراجعه نکرده است اظهار کرد: این میزان سرمایه گذاری در استان کرمان باعث شده، سطح انتظار ما از استاندار کرمان چندین برابر بالاتر رفته است.

کرباسیان گفت: با تلاش مجموعه استان کرمان از جمله استاندار کرمان 10 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان به سرانجام  رسید که این مهم در سفر سال گذشته رییس جمهور به افتتاح رسید و 10 هزار میلیارد تومان پروژه دیگر در حال انجام است ضمن آنکه این استان در بحث  اقتصاد مقاومتی به سرلوحه استانهای دیگر تبدیل شده است.

وزیر اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه دولت در بحث ارز از بخشهای اصلی اقتصاد حمایت می‌کند تصریح کرد: سیاست های ارزی چند روز اخیر در جهت  حمایت از کالای داخلی اتخاذ شده است .
بنا بر گزارش ایسنا کرباسیان پیرامون التهابات روزهای گذشته در بازار ارز در کشور و سیاست اتخاذ شده از سوی دولت در راستای تک نرخی کردن ارز با قیمت 4200 تومان و اتخاذ تصمیماتی در این راستا گفت: فلسفه سیاستهای جدید ارزی دولت برگرداندن آرامش به اقتصاد و رفع التهاب کاذب در همه بخشهای اقتصادی از جمله صادرات و تولید است.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: دولت در سیاست ارزی جدید خود از بخشهای اصلی اقتصاد حمایت میکند و بخشهای اساسی اقتصاد کشور که پیش از این دلار ۳۸۰۰ تومانی دریافت می‌کردند از این پس مابه التفاوت این قیمت با ۴۲۰۰ تومان را به صورت یارانه دریافت خواهند کرد .

وی تاکید کرد: سیاست های ارزی چند روز اخیر در جهت  حمایت از کالای داخلی اتخاذ شده است .

براساس این گزارش وزیر امور اقتصادی و دارایی قرار است به اتفاق اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، امروز پنجشنبه 30 فروردین ماه با فعالان اقتصادی استان کرمان دیدار و گفتگو کند. بازدید از طرح‌های اقتصادی شهرستانهای رفسنجان و انار، افتتاح چند طرح بزرگ اقتصادی از جمله مرحله نخست بزرگترین واحد فروکروم کشور در رفسنجان و بازدید از مناطق زلزله زده استان از دیگر برنامه های وزیر اقتصاد و همراهان در سفر به استان کرمان است .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17313
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.