کودکان کار و کارتن‌خواب‌ها بیمه می‌شوند| کنسرت‌های رایگان در کرمان افزایش یابد| بازسازی بازار «قلعه‌محمود» در سال آینده

به گزارش کرمان‌نو، در آغاز این جلسه که یکشنبه شب در نشست عمومی شورای شهر کرمان برگزار شد محمد فرشاد، با اشاره به اقداماتی که شهرداری طی یکی دو هفته گذشته برای افتتاح زیرگذر آزادی، برپایی مراسم به مناسبت روز زن و همچنین آماده سازی کرمان برای میزبانی مهمانان نورزی انجام داده است تشکر و قدردانی کرد.

نام‌گذاری کرمان به عنوان شهر دوستدار سالمند

علی بهرامی، رئیس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورای شهر کرمان در ادامه این جلسه با اشاره به شماری از مسائل و مصوبات شورای سالمندان استان، اظهار کرد: یکی از پیشنهاداتی که در این شورا مطرح شد این بود که یک گذر و یک پارک به نام سالمندان در کرمان نام‌گذاری شود. بهرامی با بیان اینکه شورا در ابتدا به دنبال نام‌گذاری «شهر دوستدار کودک» بود که این موضوع از سوی معاونت اجتماعی شهرداری مطرح شد اما به دلیل آنکه درحال حاضر زیرساخت‌‌های این طرح آن‌طور که باید آماده شود، نیست، اگر به صورت دستوری هم بخواهیم نام‌گذاری کنیم به نتیجه نخواهد رسید. وی افزود: در شورای سالمندان استان پیشنهاد شد که با توجه به اینکه شرایط فراهم هست کرمان را «شهر دوستدار سالمندان» نام‌گذاری کنیم و ما به جد دنبال این بودیم و اعلام کردیم اگر که مصوب شود خیلی زودتر به نتیجه خواهیم رسید.

اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای سرمایه‌گذاری در کرمان

در ادامه این نشست، حسین چناریان رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر کرمان با بیان اینکه جلسات متعددی برای تعیین بودجه سال آینده برگزار شد، اظهار کرد: مجموع بودجه نهایی ارائه‌شده از شهرداری برای سال آینده ۵۴۵ میلیارد و ۳۱۱ میلیون و ۳۷۵ هزار تومان تعیین و تصویب شد که ۱۰۰ میلیارد آن به حوزه سرمایه‌گذاری اختصاص دارد.

حقوق کارمندان شهرداری 20 دریافت افزایش می‌یابد

سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان در ادامه این جلسه در خصوص بودجه سال جدید اظهار کرد: ساختار بودجه پیش‌بینی شده سال جدید برخلاف سال قبل در ردیف و عناوین جدیدی تعریف شده است که قابل مقایسه با سال قبل نیست.

عالم‌زاده با اعلام این خبر که حقوق کارمندان شهرداری کرمان در سال آینده 20 درصد افزایش خواهد یافت ضمن تبریک به بانوان شورای اسلامی شهر به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، از زهرا ایرانمنش و ماه‌بانو معصوم‌زاده دو عضو خانم شورا با اهدای لوح و شاخه گل تقدیر کرد.

کنسرت‌های رایگان افزایش یابد

علی بهرامی رئیس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورای شهر کرمان نیز ضمن تشکر از شهردار کرمان به دلیل توجه ویژه به بخش فرهنگی و هنری و اختصاص اعتبار قابل توجه به این امر، اظهار کرد: یکی از اقدامات خوب شهرداری در سال جدید برپایی کنسرت‌های رایگان در سطح شهر به خصوص در مناطق محروم شهر با حضور هنرمندان مطرح کشوری است.

بهرامی در ادامه افزود: این گونه اقدامات باعث می‌شود خانواده‌هایی که از توان مالی پایین‌تری برخوردار هستند و نمی‌توانند در این‌گونه کنسرت‌ها حضور یابند، از این برنامه‌ها استفاده کنند که این باعث افزایش روحیه نشاط و شادابی در شهروندان می‌شود.

علی‌اکبر مشرفی در ادامه این جلسه ضمن تشکر از تلاش‌های شهردار کرمان، اظهار کرد: خوشبختانه در جریان برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهرداری در سال جدید هستم که بسیار جالب و متنوع است و باعث ایجاد نشاط و شادابی شهروندان خواهد شد.

کودکان کار و کارتن‌خواب‌ها بیمه می‌شوند

ماه‌بانو معصوم‌زاده رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر کرمان نیز با بیان اینکه طی هماهنگی‌های صورت‌گرفته با ارگان‌های مربوطه، طرح ساماندهی کودکان کار و کارتن‌خواب‌ها به‌زودی اجرا می‌شود، افزود: کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار پس از جمع‌آوری بیمه می‌شوند تا پس از بررسی سلامت آنها از سوی دانشگاه علوم پزشکی، هزینه‌های درمان آنها تامین شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر کرمان با اشاره به اینکه طی هماهنگی‌های صورت‌گرفته با اداره کل ثبت احوال استان کرمان، پس از جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار نسبت به صدور کارت ملی و شناسنامه آنها اقدام می‌شود، افزود: هفته آینده نشستی با صنف رستوران‌داران با هدف جمع‌آوری غذاهای سالم باقی مانده در رستوران‌ها برای کارتن‌خواب‌ها برگزار خواهد شد.

«پارک آفتاب» به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

در ادامه جلسه، زهرا ایرانمنش رئیس کمیسیون بانوان و فرهنگی شورای شهر کرمان ضمن تشکر از شهردار کرمان به دلیل برپایی جشن روز زن برای بانوان شاغل در شهرداری با رویکردی جدید، اظهار کرد: خوشبختانه پارک آفتاب ویژه بانوان در منطقه سه که هم‌اکنون حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، به زودی آماده خواهد شد.

بازسازی بازار «قلعه‌محمود» در سال آینده

سیدمحمدرضا معین‌زاده میرحسینی، رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر کرمان در ادامه این جلسه ضمن تشکر از شهردار کرمان به دلیل افتتاح زیرگذر آزادی، از زحمات معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان و کارکنان این معاونت به دلیل تلاش‌های شبانه‌روزی در احداث این زیرگذر قدردانی کرد. رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر کرمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بازسازی بدنه شرقی بازار قلعه‌محمود از سوی میراث فرهنگی اشاره و تصریح کرد: قرار است در بودجه سال آینده این اداره کل در ورودی این بازار نیز بازسازی شود.

در پایان جلسه عمومی یکشنبه شب شورای اسلامی شهر کرمان، اعضای شورا با بررسی بودجه پیش‌بینی شهرداری در سال 98 موافقت خود را  با اختصاص ۵۰ درصد بودجه به حوزه عمرانی و ۵۰ درصد به هزینه‌های جاری اعلام کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=25675
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.