۱۵۸ میلیون دلار صادرات غیرنفتی کرمان در سال جاری

محمدرضا قوام با اشاره به افزایش صادرات این استان در دولت تدبیر و امید گفت که طی سه ماهه نخست سال ۹۶ بیش از ۳۷ قلم کالا از جمله پسته و مغز پسته، نانو کامپاند مستربچ و گرانول، کاشی و سرامیک، مصنوعات مسی، تایر و تیوپ انواع خودرو، خرما، سیمان و سایر محصولات غذایی از گمرکات استان کرمان صادر شده است.
وی افزود که بیشتر این کالاها به کشورهای آسیای میانه، هنگ کنگ، چین، روسیه، افغانستان، ارمنستان، پاکستان و برخی از کشورهای اروپایی صادر شده است.
قوام با اشاره به افزایش ۲ درصدی صادرات استان به لحاظ وزنی ادامه داد که اوج صادرات استان از شهریور ماه آغاز می شود و با توجه به اینکه امسال پسته زیادی در انبارهای استان موجود نبود کاهش صادرات این محصول را داشتیم که از شهریورماه به شکل قابل قبولی جبران خواهد شد.
وی بیان کرد که خوشبختانه توجه ویژه به تولید و صادرات محصولات دانش بنیان در دستور کار دولت تدبیر قرار گرفته چرا که این محصولات ارزش صادراتی بالایی دارند.
قوام گفته نانو کامپاند مستربچ یکی از محصولات صادراتی دانش بنیان استان کرمان است که در سه ماهه نخست امسال بیش از ۴۰ میلیون دلار صادرات داشته است.
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به واردات ۲۲ هزار و ۵۰۰ تنی در سه ماه نخست سال ۹۶ گفت که در سه ماه نخست امسال ۱۵۳ میلیون دلار واردات به استان انجام شد که بیشتر این کالاهای وارداتی، از نوع کالاهای واسطه ای همچون ابزار و قطعات خودرو، لوازم و ماشین آلات صنعتی و مکانیکی، محصولات شیمیایی و مواد اولیه کارخانه ها بوده است.
قوام افزود که همچنین بیشتر واردات استان از کشورهای ترکیه، چین، روسیه و برخی کشورهای اروپایی انجام شده است.
صادرات استان در سال ۹۵برای سومین سال متوالی از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد و تراز تجاری استان با ۴۲۳ میلیون دلار مثبت شد. ۶۰۰ شخص حقیقی و حقوقی در حوزه صادرات و واردات استان فعالیت می کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=12175
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.