برگزاری دوره‌های آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای کرمان برای 38 هزار نفر

محمدرضا جهانگیری با بیان اینکه امروه در کشور ما استخدام در سیستم دولتی بسیار محدود شده و جذب کمی انجام می‌شود اظهار داشت: نه در کشور ما که در تمام دنیا این مسئله منسوخ شده که فرد صرف داشتن یک مدرک تحصیلی بنشیند تا برای کار به سرغ به او بیایند.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به اینکه در دنیا بیش از 7 هزار حرفه‌شغل داریم و در کشور ما 3 هزار حرفه‌شغل و در استان کرمان 500 حرفه‌شغل آموزش داده می‌شود افزود: در استان کرمان مانند سایر کشور متاسفانه فرهنگ کار ما پایین است و مهارت‌آموزی چیزی است که می‌تواند تضمینی برای آینده شغلی افراد باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان با بیان اینکه چیزی که کمک می‌کند تا ما افزایش راندمان و بهره‌وری را در حوزه تولید و خدمات داشته باشیم این است که افراد ما مهارت داشته باشند گفت: فردی که مهارت و تخصص دارد هم شانس بالایی برای اشتغال دارد و هم بهره‌وری آن فرد بالا می‌رود و فرهنگ پایین کار در چنین افرادی کمتر است.

وی با عنوان اینکه در استان کرمان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی برای بیش از 150 حرفه آموزشی برنامه‌ریزی شده و آموزش رایگان داریم افزود: از ابتدای امسال تاکنون 20 هزار نفر دوره آموزشی را برای شاغلین، افراد جویای کار، سربازان و همچنین در ندامتگاه‌ها توسط مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای داشتیم.

جهانگیری با اشاره به اینکه در کنار مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی مراکز خصوصی ما هم تقریبا همین میزان آموزش را داشتند گفت: حدود 18 هزار نفر دوره هم در بخش خصوصی برگزار شده است که هزینه‌های آموزشی توسط خود شخص پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان کرمان طبق آمار رسمی بیش از 100 هزار نفر بیکار داریم و با بررسی که انجام دادیم به همین تعداد فرصت شغلی در استان وجود دارد تصریح کرد: فرصت‌های شغلی ما در استان با تعداد افراد بیکار برابری می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه اگر فارغ التحصیلان دانشگاهی ما از مدرک‌گرایی دور شوند و به سراغ مهارت‌آموزی بیاییند دیگر مشکل بیکاری نداریم گفت: متاسفانه امروز با فقر مهارتی روبه‌رو هستیم که این مسئله هم در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و هم در دیگر گروه‌ها مشاهده می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24887
1 نظر
  1. نجمه می گوید

    سلام من اگه بخوام یه آموزشگاه هنری دایر کنم چه شرایطی باید داشته باشم؟
    یه جای مجزا دارم و مدرک نازکدوزی خیاطی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.