آغاز به کار ستاد انتخابات کشور از آخر آذر

محمد حسین مقیمی گفت که ستاد انتخابات از آخر آذر شروع به فعالیت می کند، در حال فراهم کردن مقدمات هستیم، آموزش فرمانداران را شروع کرده ایم. جو سیاسی کشور بسیار خوب است، همه احزاب رسمی کشور خود را برای انتخابات آماده می کنند ولی فعلا فعالیت انتخاباتی ندارند.

وی افزود که مشارکت حداکثری خواست همه گروها و جناح های سیاسی است. در استان کرمان سال گذشته منشور انتخاباتی تنظیم شد که اقدام خوبی بود و بعضی از استانها هم کاری شبیه به کرمان انجام دادند. طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراها در مجلس و با حضور نماینده وزارت کشور به تصویب رسیده و به برگزاری بهتر انتخابات کمک خواهد کرد.
اگر در اماکن عمومی جلسه ای برگزار شود، باید همه گروه ها بتوانند استفاده کنند نه فقط یک گروه خاص. قانون برای همه یکسان است. ما به عنوان وزارت کشور مجری قانون هستیم، هر قانونی که به تصویب برسد و ابلاغ شود، ما براساس آن اقدام خواهیم کرد.
قائم مقام وزیر کشور به سوال خبرنگار «پیام ما» که احمدی نژاد بدون اجازه فعالیت سیاسی می‌کرد و به استان کرمان سفر استانی داشت. اما حامیان دولت جلسات شان لغو می‌شود چرا؟ پاسخ مشخصی نداد و گفت : « همه می‌توانند سفر کنند. قانون گذار برای همه شرایطی را فراهم کرده. تا زمانی که فعالیت سیاسی در چارچوب قانون باشد، اگر مجوز بگیرند امنیت شان را برقرار می‌کنیم. اگر تبلیغات انتخاباتی کنند خلاف است.همه باید مطیع قانون باشند. اما فعالیت سیاسی محدودیتی ندارد.»
مهندس مقیمی در رابطه با مسائل اقتصادی گفت که استان کرمان بسیار موثر بوده است. وزیر کشور هم با چند سفر به کرمان سعی کردند مشکلاتی که باعث اختلال در کارها میشود را بشناسند. این موارد را با استاندار محترم کرمان مطرح کردند که اگر قرار بر تصمیم گیری استانی شد، روند انجام کارها سریع شود. مواردی برای تصمیم گیری استانی مطرح شده و هیات دولت با تفویض ۱۰۰ اختیار موافقت کرد. با این اقدام تصمیم گیری ها راحت تر و سریع تر میشود. سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای کل کشور برنامه ریزی می کند، بعضی کارها ملی انجام می شود، بعضی دیگر استانی، منابع محدود است. در استان کرمان به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی کارهای بزرگی انجام شده است، قلعه گنج نمونه موفق اقتصاد مقامتی است.
در ارتباط با عزل و نصب مدیران در استانها، استانداران اختیاردار هستند. مدیرانی که جا به جا می شوند، دلائل مختلف دارند، مثل بازنشستگی. بعضی ها خودشان می خواهند جا به جا شوند و تعدادی هم ناکارآمد هستند. در ابتدای دولت تدبیر و امید تصمیم گرفته شد، مدیرانی که سیاست های دولت قبل را قبول دارند، اما قانون را رعایت می کنند و کارآمد هستند حفظ شوند. تلاش کردیم از نیروهای کارآمد در چارچوب ضوابط اصولی استفاده کنیم.
قائم مقام وزیر کشور در رابطه با رسانه ای نشدن برخی از اقدامات دولت بیان کرد که هفته دولت یک فرصت خوبی بود برای اینکه قسمتی از کارهایی که دولت انجام داده را با مردم در میان بگذاریم. مطبوعات خوب عمل کردند، امیدی در مردم ایجاد شد. ما نمی‌خواهیم در طول سال مدام صحبت کنیم، بیشتر عمل می کنیم. اینکه رشد اقتصادی از۶/۶- را به ۴/۴+ رساندیم، این خودش موفقیت است. وقتی بیمار در روستاها تنها ۳درصد و در شهر ۷درصد ازهزینه درمانش را می‌پردازد، این موفقیت دیگری است. با تلاش دولت برخی از مشکلات مردم حل شده، مردم خودشان این اقدامات را لمس کرده اند، در جریان اقدامات دولت قرار گرفته اند.
ما در امر خودکفایی گندم موفق شدیم. کارخانه‌هایی که تعطیل بودند، فعال شده اند. ما سیاست های تدبیر امید را پیاده اما از تجارب مثبت دولت‌های قبل هم استفاده می‌کنیم. با روش اعتدالی مشکلات کشوررا حل کرده و برای خارج شدن از رکود تلاش می کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=3788
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.