علی شفیعی در راه فرمانداری جیرفت

شفیعی که از اهالی شهرستان زرند است، در دولت اصلاحات و در زمان زلزله، فرماندار بم بوده. او همچنین سابقه شهرداری زرند را در کارنامه خود دارد.

فرمانداری کوهبنان در دولت اصلاحات از دیگر سوابق او به حساب می‌آید. او در زمان انتخاب شهردار کرمان در سال 96 هم به عنوان یکی از گزینه‌ها مطرح شده بود.

از وی همچنین در سال 94 و به دنبال برکناری حجت الاسلام اسلامی، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان، به عنوان یکی از گزینه‌های جانشینی او نام برده می‌شد که شفیعی در اینستاگرامش در واکنش به این موضوع اعلام کرد حامی ماندن اسلامی هستم و جانشینی او را قبول نمی‌کنم.

حالا پس از گذشت سه سال از آن روزها، این بار شفیعی همراه با استاندار شد و قبول کرد که فرماندار جیرفت شود.

وی روز گذشته خبر انتصابش به عنوان فرماندار جیرفت را تایید کرد و به «کاغذ وطن» گفت که منتظر طی شدن تشریفات قانونی هستم.

شفیعی همچنین در یکی از گروه‌های تلگرامی مربوط به جنوب کرمان نوشت که «جیرفت سرافراز، قطب کشاورزی و گردشگری کشور، نامت بر تارک تاریخ جاودانه باد.»

فرمانداری با ریشه اصلاح طلبی

فعالان سیاسی استان کرمان شفیعی را به عنوان یک چهره اصلاح طلب می‌شناسند.

جدای از اینکه او در دولت اصلاحات فرماندار بم و کوهبنان بوده، اظهارنظرهای او در سال‌های اخیر گواهی بر اصلاح طلب بودن وی است.

شفیعی در سال 94 به سمت کمیته شهرستان‌های جمعیت اسلامی توسعه و آزادی استان کرمان «تاک»، تشکلی که عضو شورای مرکزی‌اش بود، انتخاب شد.

تشکل سیاسی که تقریبا اکثر اصلاح طلبان کرمانی در آن حضور دارند و حسین مرعشی را پدر معنوی آن می‌دانند. البته آذر 96 و در جریان انتخاب اعضای شورای مرکزی این تشکل دیگر خبری از حضور شفیعی نبود.

از سوی دیگر او در سال 94 به این دلیل حاضر نشد سمت مدیرکلی سیاسی و انتخابات استانداری کرمان را بپذیرد که به نحوه برکناری حجت‌الاسلام اسلامی انتقاد داشت. وی در این رابطه در اینستاگرام خود نوشت که «در حمایت از شخصیت ممتاز جناب آقای اسلامی از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.»

این در حالی بود که از مهر 94 و به دنبال انتشار عکسی از اسلامی در کنار رییس دولت اصلاحات، اصولگرایان خواستار برکناری مدیرکل سیاسی استانداری شدند و در نهایت فشارها به نتیجه رسید و اسلامی برکنار شد. شفیعی همچنین از منتقدان جدی محمود احمدی نژاد محسوب می‌شود.

او سال 95 و در جریان حضور رییس دولت نهم و دهم در جیرفت به بهانه حضور در یادواره شهدا که با مخالفت امینی روش، فرماندار جیرفت روبرو شده بود به سایت «گفتار نو» گفت که خانواده شهدا هم با حضور احمدی‌نژاد مخالفت می‌کنند به این دلیل که وی هشت سال همه زیرساخت‌های کشور را به هم ریخت و دوران خفت‌بار هشت ساله ریاست جمهوری احمدی‌نژاد بدترین دوران کشور بود.

شفیعی همچنین در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد گفته بود که «حتی اگر دستگاه‌های نظارتی ایشان را تایید هم کنند، من به عنوان کسی که 32 سال در عرصه سیاسی فعالیت می‌کنم، اعلام می‌کنم قطعا نام احمدی‌نژاد از صندوق رای خارج نخواهد شد اما نمی‌دانم ایشان با چه توجیهی اینقدر بی‌مهابا سفر استانی می‌کند.»

فرمانداری ویژه

در همین حال منابع آگاه می‌گویند که فرمانداری جیرفت قرار است به فرمانداری ویژه تبدیل شود و بدین ترتیب فرماندار جیرفت از این پس معاون استاندار هم خواهد بود. تاکنون تنها دو شهرستان سیرجان و رفسنجان دارای فرمانداری ویژه بودند و در صورت تایید شنیده‌ها، جیرفت هم دارای فرمانداری ویژه خواهد بود. فرماندار ویژه دارای سطح اختیارات بالاتری از فرماندار در سایر شهرستان‌هاست.

بی‌خبری امینی‌روش

در حالی که شفیعی خبر انتصابش به فرمانداری جیرفت را تایید کرده، احمد امینی روش در گفت‌و‌گو با «کاغذ وطن» نسبت به این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرد.

او گفت که من تا ساعت سه روز دوشنبه در محل کارم در فرمانداری بودم و خبری نبود. وی با اشاره به مطرح شدن افرادی چون شریفی، فرخی و شفیعی به عنوان جانشین او، اظهار کرد: «تا این ساعت هیچ خبری به من مبنی بر انتصاب فرماندار داده نشده است.»

او با اشاره به اینکه من به‌زودی بازنشسته می شوم و هردم از این باغ بری می‌رسد اضافه کرد: «این اخبار و شابعات موجود همه از دوروبر آقای نماینده هستند و ایشان بیشتر خبر دارند چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17523
1 نظر
  1. افشار می گوید

    درهرصورت بایدازخدمات ارزنده اقای امینی روش تقدیرکردچراکه ایشان منشاخدمات زیادی درجیرفت بوده است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.