تعامل، رمز رسیدن به نقطه مطلوب امنیتی

آیت الله سید یحیی جعفری روز شنبه در آئین صبحگاه مشترک یگان های نمونه پلیس استان کرمان به مناسبت هفته ناجا گفت که مساله امنیت در راس مسائل جوامع قرار دارد و پیامبر اکرم (ص) فرموده اند که سلامت و امنیت 2 نعمت ناشناخته هستند که شاید برخی از مردم اهمیت آن را به درستی درک نکنند.

وی ضمن گرامیداشت هفته ناجا افزود که پیامبر مکرم اسلام (ص) فرموده اند که فضیلت کسب علم و دانش در نزد من مقبول تر و ارزشمندتر از فضیلت عبادت و بندگی خداوند است.

امام جمعه در بیان فرمایشی دیگر از پیامبر اکرم (ص) بیان کرد که ایشان فرموده اند، کسی که کاری را بدون تخصص انجام دهد، مفسده کار وی از مصلحت کار بیشتر است.

آیت الله جعفری با تاکید بر اینکه در همه امور، مسائل و مسئولیت ها تخصص لازم است گفته کسی که جاهل است و مسائل مربوط به یک موضوع را نمی داند، مفسده کار وی از مصلحت کار او بیشتر خواهد بود.

وی گفت که باید به این نکته اساسی توجه کرد که اگر مسئولیتی به ما پیشنهاد شد، در صورتی باید آن را بپذیریم که عالم بوده و بتوانیم از عهده اجرای آن مسئولیت به خوبی برآئیم.

آیت الله جعفری به کسب رتبه برتر استان کرمان در حوزه امنیتی اشاره و بیان کرد که امروز امنیت یکی از محوری ترین مسائل جوامع مختلف است زیرا در صورت نبود امنیت، در سایر حوزه ها نیز موفق نخواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود که نیروی انتظامی به تنهایی نمی تواند امنیت را ایجاد و حفظ کند و در این زمینه همه نهادها، دستگاه ها و مدیران باید همکاری لازم را با این نیرو داشته باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14629
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.