جلسه شورای شهر کرمان برگزار شد|گلایه اعضا نسبت به پخش نشدن اخبار شورا از صدا وسیما

رئيس سازمان صدا وسیمای مرکز کرمان که مهمان این هفته جلسه شورای شهر کرمان بود در این باره به اعضا پاسخ داد که ما نسبت به پخش اخبار شورا هیچ بخلی نداریم زیرا شورای شهر یک مکان عام المنفعه است و فقط هرچه به انتخابات پیش رو نزدیک‌تر می‌شویم محدودیت ما در پخش اخبار بیشتر می‌شود.

«احمدعلی رمضانی» این محدودیت را به این دلیل بیان کرد که در صورت همکاری بیشتر شورا و صدا و سیما و پخش اخبار شورای شهر آن در نزدیکی انتخابات این شایبه ایجاد می‌شود که صدا و سیما شورای شهر باهم توافقی انجام داده اند.

نايب رئیس شورای شهر کرمان نسبت به این حرف واکنش نشان داد. مویدی در جواب این حرف می‌گوید معرفی خدمات که تبلیغ نیست ما قصد  معرفی اسم نداریم قصد معرفی خدمات و کار‌های انجام شده در شورا داریم.

مویدی همچنین می‌گوید بعضی خبرهای منتشر شده در صدا وسیما با وجود این که مهم نیستند پخش می‌شوند اما بعضی مصوبات با وجود اهمیت آن ولی باز پخش نخواهند شد.

منصوری عضو دیگر دراین باره گفت شورای شهر کرمان کرمان را تبدیل به کارگاه سازندگی کرده است و با وجود اینکه از لحاظ بودجه‌ای در مضیغه بوده هزار میلیارد پروژه عمرانی را شروع کرده است.

او تاکید می‌کند چرا بازدید استاندار از پروژه‌های عمرانی را پخش می‌کنید ولی بازدید اعضای شورا شهر را نه.

وی همچنین گفت اگر از آن دستگاه‌های که خبر مارا مصادره می‌کنند پول نمی‌گیرید از ما هم پول نگیرید و اخبار مارا پخش کنید.

مومنی عضو دیگری از اعضای شورای شهر نسبت به عدم اقدام درمورد فرهنگ در زمینه پسماند از سازمان صدا وسیما گله کرد و می‌گوید طی یک تفاهم نامه با رئیس اسبق سازمان صدا و سیما قرار بر این شد تا این سازمان وظیفه فرهنگ سازی در زمینه پسماند را بر عهده بگیرد ولی تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

دیوان بیگی اولویت صدا وسیما را فرهنگ سازی بیان کرد وتاکید می‌کند اگر فرهنگ سازی شود دیگر اتفاقاتی مانند فاجعه فهرج را شاهد خواهیم بود.

رئیس صدا وسیما گفت در شهرهایی مانند اصفهان سالیانه بیش از ۱۰ میلیارد شهرداری این شهر به صدا وسیما پول می‌دهد و قبال آن مقدار پول ده برابر آن توسط تبلیغاتی که انجام می‌شود به شهرداری برمی‌گردد و پولی که به صدا وسیما داده می‌شود‍ قطعا چند برابر برمی‌گردد.

در نهایت گیلانی عضو شورا  پیشنهاد تشکیل کارگروه اقتصادی، اجتماعی ما بین شورا و صدا وسیما را داد که به تصویب اعضا رسید.

وی هدف تشکیل از این کارگروه ایجاد میزگردهایی که منجر به بالا رفتن فرهنگ عمومی در بعضی موارد مانند پرداخت عوارض می‌شود که درآمد حاصل از این پرداخت عوارض مردم بین صدا وسیما و شهرداری تقسیم می‌شود و هر دو سازمان سود برده‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=8245
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.