طرح استانی شدن انتخابات مجلس بزودی به صحن علنی می آید

یحیی کمالی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح استانی شدن انتخابات مجلس به این صورت است که کاندیدای انتخابات مجلس باید بتوانند 15 درصد از آرا حوزه انتخابیه و بییشترین رای کل استان را داشته باشند.
وی ادامه داد: تعداد نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی 10 نفر است و به همین تعداد نمایندگان با رای اکثریت استان و 15 درصد حوزه انتخابیه انتخاب می شوند.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی نمایندگان قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است گفت: در وضعیت فعلی نمایندگان درگیر وظایفی شده اند که وظیفه اصلی آنها نیست.
کمالی پور تصریح کرد: در بین برخی از افراد اینگونه اثبات شده که کار اصلی نمایندگان استان پیگیری مسائل اجرایی است و نظارت بر قانون گذاری را نباید مد نظر داشته باشند لذا به همین دلیل طرح استانی شدن انتخابات به منظور بررسی در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس قرار گرفته است تا نمایندگان بتوانند بیشتر ملی فکر کنند و خواسته های محلی کمتر شود.
وی ادامه داد: درصد اعظمی از مواد این طرح به تصویب رسیده و در آینده‌ ای نزدیک برای اظهار نظر نمایندگان به صحن علنی مجلس می آید.
وی تاکید کرد: خواسته های محلی نیز به پارلمان های محلی و واگذار می شود که در آینده انتخابات آنها نیز با ساز و کار و دیگری صورت می‌ گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19192
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.